Veelgestelde vragen

ALGEMEEN

Mijn naam/adres is veranderd. Moet ik dit doorgeven aan Baby-Dump?
Hoe kan ik een naam-/adreswijziging doorgeven?
Hoe kan ik de dichtstbijzijnde winkel vinden?
Waar vind ik de openingstijden van de winkels?
Hoe worden de Babydump reviews vezameld?
Ik ontvang regelmatig de Baby-Dump Nieuwsbrief. Hoe kan ik mezelf daarvoor afmelden?
Hoe kan ik het wachtwoord van mijn account wijzigen?
Bij de aanbiedingen op de kinderwagens wordt gesproken over een combi-kinderwagen. Wat wordt er bedoeld met een combi-kinderwagen?

 

BESTELLEN

Hoe kan ik iets bestellen bij Baby-Dump?
Hoe kan ik iets bestellen via internet?
Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Hoe weet ik of mijn bestelling via internet goed is ontvangen?
Kan ik vanuit het buitenland bestellen?
Kan ik mijn bestelde babykamer ook laten monteren?
Worden er leveringskosten in rekening gebracht?
Moet ik leverkosten betalen wanneer ik mijn bestelling wil afhalen in de winkel?
Moet ik extra leverkosten betalen als er iets wordt nageleverd?
Moet ik extra leverkosten betalen wanneer ik iets bijbestel?
Zijn de getoonde bedragen inclusief BTW en eventuele andere heffingen?
Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe ontvang ik een nieuw wachtwoord?
Wat zijn de Baby-Dump voorwaarden voor de tweelingkorting?
Is het mogelijk om mijn geboortelijst online te beheren?
Vanaf wanneer liggen de cadeautjes van mijn geboortelijst klaar?

 

BETALEN

Op welke manieren kan ik betalen?
Kan ik op krediet kopen?
Moet ik de gehele bestelling ineens betalen?
Is het mogelijk om de bestelling pas op het moment van leveren te betalen?
Een gedeelte van mijn bestelling wordt nageleverd. Moet ik nu toch de gehele bestelling voldoen?
Wat is jullie bank-/girorekening?
Hoelang duurt het voordat mijn betaling verwerkt is?
Ik heb net mijn betaling overgemaakt. Wanneer wordt mijn bestelling uitgeleverd?
Ik heb net mijn betaling overgemaakt. Hoe weet ik of deze goed is ontvangen?
Wat is iDeal?
Hoe snel wordt mijn betaling via iDeal verwerkt?
Kan Baby-Dump garanderen dat iDeal veilig is?
Mijn computer liep vast tijdens het betalen via iDeal. Wat nu?
Met welke creditcards kan ik betalen op de webshop van Baby-Dump?
Hoe snel wordt mijn betaling via creditcard verwerkt?
Kan Baby-Dump garanderen dat betalen via creditcard veilig is?
Mijn computer liep vast tijdens het betalen via creditcard. Wat nu?
Is er een maximum aan het bedrag welke ik via creditcard kan betalen?
Wat is Bancontact/Mister Cash?
Bij welke banken kan ik gebruikmaken van Bancontact/Mister Cash?
Hoe snel wordt mijn betaling via Bancontact/Mister Cash verwerkt?
Kan Baby-Dump garanderen dat betalen via Bancontact/Mister Cash veilig is?
Mijn computer liep vast tijdens het betalen via Bancontact/Mister Cash. Wat nu?
Zit er een bestedinglimiet op de BabyDump Giftcard?

 

LEVEREN

Waarom wordt mijn bestelling niet direct afgeleverd?
Levert Baby-Dump ook in het buitenland?
Kan ik zelf kiezen wanneer mijn bestelling wordt uitgeleverd?
Kan ik mijn bestelling ook op een ander adres laten bezorgen?
Hoe maak ik een afspraak voor de uitlevering van mijn bestelling?
Wat moet ik doen als ik op vakantie ga en mijn bestelling is nog niet geleverd?
Worden grote artikelen ook meteen geleverd?
Mijn zending is niet compleet. Wat nu?
Ik woon in een flat/appartement. Worden grote artikelen nu toch bezorgd?
Ik heb ervoor gekozen om mijn bestelling af te halen in één van jullie winkels. Wanneer kan ik mijn bestelling afhalen?
Moet ik mij legitimeren wanneer ik mijn bestelling kom afhalen in de winkel?
Ik was niet thuis toen jullie langs kwamen om de bestelling te leveren. Wat nu?
Ik heb mijn bestelling nog steeds niet ontvangen. Wat nu?
Mijn bestelling is niet geleverd op de afgesproken datum. Wat nu?
Neemt Baby-Dump het verpakkingsmateriaal ed. mee retour?

 

RETOURNEREN / RUILEN

Hoe kan ik (een gedeelte van) mijn bestelling annuleren?
Ik wil graag een artikel ruilen / retourneren. Hoe doe ik dit?
Hoe krijg ik mijn geld terug wanneer ik een artikel retour stuur?
Worden de kosten voor het retour zenden van artikelen vergoed?
Hoelang is het zichttermijn/herroepingsrecht bij Baby-Dump?
Hulp nodig bij het terugzenden van artikelen?
Ik wil graag een artikel terugzenden, maar het artikel is beschadigd. Wat nu?
Ik heb een teleurstellende zwangerschap gehad. Kan ik mijn bestelling(en) retour zenden?
Hoe kan ik mijn oude elektrische apparaat inleveren?

 

KLACHTEN

Ik heb een klacht. Wat moet ik nu doen?
Heb ik garantie op artikelen?
Ik heb de meubels reeds gemonteerd of ik ben de meubels aan het monteren en nu heb ik een klacht. Wat nu?
Hoe lang duurt het voor mijn klacht is opgelost?
Hoe weet ik wanneer jullie langskomen om mijn klacht op te lossen?
Wat moet ik doen als ik op vakantie ga en mijn klacht is nog niet opgelost?
Heb ik nog garantie wanneer er een klacht is opgelost?
Geschillencommissie BeCommerce

 

 

ALGEMEEN

 


Mijn naam/adres is veranderd. Moet ik dit doorgeven aan Baby-Dump?

Ja, u moet iedere adreswijziging doorgeven. Baby-Dump heeft de juiste adresgegevens nodig om uw bestelling te kunnen leveren. Zolang Baby-Dump geen adreswijziging heeft ontvangen, gaat Baby-Dump ervan uit dat u nog steeds woonachtig bent op het laatst bij Baby-Dump bekende adres.

naar boven


Hoe kan ik een naam-/adreswijziging doorgeven?

Om een adreswijziging voor een lopende bestelling door te geven, neemt u contact op met Baby-Dump. Contact opnemen kan via telefoon: 0032 (0)15 280 120, fax: 0032 (0)15 280 129 of e-mail: service@baby-dump.be.

Als u  het adres wil wijzigen voor uw account van onze webshop kunt u deze zelf aanpassen tijdens het afronden van een bestelling. Wanneer u inlogt tijdens het afronden van de bestelling dan kunt u de gegevens die u wilt wijzigen aanpassen door op "gegevens wijzigen" te klikken.

naar boven


Hoe kan ik de dichtstbijzijnde winkel vinden?

U kunt onze winkels in Gent en Mechelen vinden door boven aan de website op winkels te klikken. Tevens vindt u hier de 3 winkels in Nederland welke eenvoudig vanuit België te bereiken zijn. Ook kunt u eenvoudig de route plannen naar de vestiging.

naar boven


Waar vind ik de openingstijden van de winkels?

U vindt alle informatie over de Baby-Dump winkels door op winkels te klikken, boven aan onze website.

naar boven


Hoe worden de Babydump reviews vezameld?

Babydump verzameld reviews via Trustpilot op de pagina https://nl.trustpilot.com/review/www.baby-dump.nl.

Trustpilot biedt consumenten de mogelijkheid om een review achter te laten of de bestelling goed is afgewerkt. Omdat alle reviews moeten voldoen aan de richtlijnen van Trustpilot kun je ervan uitgaan dat deze reviews echt zijn. De richtlijnen van kun je nalezen op https://nl.legal.trustpilot.com/for-reviewers/guidelines-for-reviewers

naar boven


Ik ontvang regelmatig de Baby-Dump Nieuwsbrief. Hoe kan ik mezelf daarvoor afmelden?

U kunt uzelf afmelden door aan het eind van de Baby-Dump nieuwsbrief te klikken op "Afmelden nieuwsbrief".

U kunt uiteraard contact opnemen met Baby-Dump om uzelf af te melden voor onze Nieuwsbrief. Contact opnemen kan via e-mail: vragen@baby-dump.be.

naar boven


Hoe kan ik het wachtwoord van mijn account wijzigen?

U kunt uw wachtwoord wijzigen door tijdens het bestellen, nadat u bent ingelogd, te kiezen om uw gegevens te wijzigen. Vul op de pagina die nu verschijnt het wachtwoord van uw keuze in bij "Nieuw Wachtwoord" en bij "Herhaal Wachtwoord". Wanneer u op verzenden klikt wordt uw nieuwe wachtwoord opgeslagen.

naar boven


Bij de aanbiedingen op de kinderwagens wordt gesproken over een combi-kinderwagen. Wat wordt er bedoeld met een combi-kinderwagen?

Met een combi-kinderwagen wordt bedoeld een complete kinderwagen. Dat wil zeggen een wandelwagen en een reiswieg.

naar boven

 

BESTELLEN

 


Hoe kan ik iets bestellen bij Baby-Dump?

U kunt op de volgende manieren een bestelling plaatsen bij Baby-Dump:

  • Via onze Website,
  • In de winkels, in Mechelen of in Gent,
  • Via e-mail op vragen@baby-dump.be
  • Of telefonisch op telefoonnummer: 0032 (0)15 280 120
  • Via live chat
  • Stuur een whatsapp bericht naar 0031(0)499-460800

naar boven


Hoe kan ik iets bestellen via internet?

Wanneer u een artikel ziet dat u wilt bestellen, klik dan op de groene knop ‘Bestellen’ bij het betreffende artikel. Het artikel wordt dan toegevoegd aan uw winkelwagentje en u komt nu vanzelf in uw winkelmandje terecht. Wilt u nog meer artikelen bestellen, kies dan voor 'Verder winkelen'. Wanneer u klaar bent met bestellen, klik dan op ‘Bestelling afronden’. Wij hebben voor het bestelgemak alle stappen voor het afronden van uw bestelling samengevoegd op één enkele pagina.

Stap 1 Uw gegevens:
Wanneer u voor het eerst een bestelling bij ons plaatst via onze webshop dan kunt u hier uw naam en adres invullen. Wanneer u in Nederland woont dan worden de straat en woonplaats automatisch ingevuld wanneer je de postcode invult. Tevens kiest u hier een wachtwoord, zodat u bij een volgende bestelling eenvoudig kunt inloggen. U kunt bij deze stap ook aangeven of de bestelling op een ander adres moet worden afgeleverd door onderaan 'Ik wil een afwijkend afleveradres opgeven' aan te vinken (deze optie is alleen beschikbaar wanneer u bij stap 2 kiest voor bezorgen). Wanneer u eerder iets gekocht heeft via onze webshop klik dan boven aan de pagina op 'inloggen'. U kunt nu inloggen met uw e-mailadres en wachtwoord.

Stap 2 Leveringsmethode:
Bij deze stap geeft u aan of u de bestelling wilt laten bezorgen of dat u de bestelling wilt komen afhalen in één van onze filialen. Wanneer u ervoor kiest uw bestelling af te halen dan kies u hier meteen het filiaal waar u de bestelling wilt afhalen.

Stap 3 Bezorg- of ophaalmoment:
Bij deze stap kies je voor het bezorg- of ophaalmoment. Zo bepaal je zelf wanneer je de bestelling wilt ontvangen. De mogelijke opties zijn afhankelijk van uw keuze in stap 2 (Leveringsmethode).

  • Wanneer u heeft gekozen voor bezorgen en zijn alle producten op voorraad, dan wordt uw bestelling direct verzonden. Dit is alleen van toepassing voor artikelen die per post kunnen worden verzonden. Artikelen waarbij dit niet mogelijk is worden geleverd via een leveringsafspraak in de week naar keuze. Zijn niet alle producten op voorraad dan kunt u zelf een leverweek kiezen vanaf de week waarop wij verwachten alle producten op voorraad te hebben.
  • Heeft u gekozen voor afhalen in een van onze filialen, dan geeft u hier aan in welke week u de bestelling wilt komen afhalen. Uiteraard betaalt u voor het afhalen in één van onze filialen geen verzendkosten.

 

De verzendkosten voor zowel België als Nederland bedragen € 3,50. Bestelt u voor meer dan € 35,- dan komen de verzendkosten te vervallen. Wanneer u de bestelling in een van onze filialen afhaalt hoeft u uiteraard geen verzendkosten te betalen.

Stap 4 Betaalwijze:
Bij deze stap geeft u aan op welke manier u de bestelling wilt betalen. Het te betalen bedrag van uw bestelling, verminderd met eventuele later te leveren artikelen, dient op het moment van uitlevering voldaan te zijn, Tenzij u ervoor heeft gekozen om achteraf te betalen via Riverty. U heeft de keuze uit de volgende betaalmethodes:

  • Bancontact/Mister Cash (TIP! direct verwerkt): Gebruik dan het gemak van betalen met uw bankkaart via Bancontact/Mister Cash. Bij het afronden van de bestelling kom u vanzelf op de website voor internet bankieren van uw bank. Hier hoeft u alleen maar in te loggen en akkoord te geven op de betaal opdracht.
  • Riverty (TIP! direct verwerkt): Wilt u eerst de artikelen zien voor u betaalt, kies dan voor achteraf betalen via Riverty. 14 dagen na het plaatsen van de bestelling ontvangt u een email van Riverty met de factuur en een betaallink. Via deze betaallink betaalt u eenvoudig de bestelling. Betalen via Riverty is alleen mogelijk voor direct leverbare bestellingen. Via de Riverty app heeft u ten alle tijden inzicht in uw openstaande bedragen en bestedingsruimte. Voor het betalen via Riverty  berekenen wij € 1,95 transactiekosten.
  • Mastercard/Visa (TIP! direct verwerkt): Maak gebruik van het gemak van betalen met uw creditcard. Baby-Dump accepteert creditcardbetalingen via Buckaroo. Bij het afronden van de bestelling komt u vanzelf op de betaalpagina van Buckaroo. Op deze pagina kunt u eenvoudig en veilig uw creditcardbetaling afronden.
  • iDeal (TIP! direct verwerkt): Woont u in Nederland, maak dan gebruik van het gemak van betalen via iDeal. Bij het afronden van uw bestelling komt u vanzelf op de website voor intrenetbankieren van uw bank. Hier hoeft alleen maar in te loggen en akkoord te geven op de betaal opdracht.
  • Giftcards/Babycadeaubon: U kunt uw Babydump Giftcard of Babycadeaubon gebruiken om de bestelling (gedeeltelijk) te betalen op onze webshop. Wanneer u kiest om via een giftcard te betalen, komt u op de betaalpagina van Buckaroo. Hier vult u het kaartnummer en de pin in om te betalen. Bestelt u voor een groter bedrag dan het saldo op uw giftcard, dan betaalt u eerst een gedeelte met het saldo van de giftcard. vervolgens krijgt u automatisch de optie om het restant via één van onze andere betaalmethodes te betalen. LET OP! Er kan online maximaal € 50,- per order betaald worden via een giftcard. Dit is een wettelijke bepaling vanuit de Europese Unie.
  • Overmaken per bank: Maak het totaalbedrag na het bestellen aan ons over. Vermeld bij de overboeking het ordernummer uit de bevestigingsmail. Wij verzenden de bestelling, zodra het bedrag op onze rekening is bijgeschreven. Na het afronden van uw bestelling ontvangt u een bevestigingsmail met hier in onze rekeninginformatie.
  • Contant in winkel: Kiest u ervoor om de bestelling af te halen in een van onze filialen, heeft u ook de mogelijk om de bestelling contant, met pin of  met creditcard aan de kassa te betalen.

 

Stap 5 Overzicht van je bestelling:
Hier vindt u een overzicht van uw bestelling. U kunt hier eventuele opmerkingen bij de bestelling invullen. Als u akkoord gaat met de algemene voorwaarden klikt u op het vakje om deze aan te vinken. Tevens vragen wij u om als extra controle hier aan te geven of alle gegevens juist zijn ingevuld. Wanneer u alles heeft ingevuld, klik dan op 'Betalen/Bestelling afronden' om de bestelling af te ronden.

Heeft u bij stap 4 (Betaalwijze) gekozen om te betalen via Bancontact/Mister Cash, iDEAL of Creditcard, dan komt u nu op de betaalpagina van de gekozen methode. Volg hier de instructies die op het scherm komen.

Na uw bestelling ontvangt u een e-mail ter bevestiging.

naar boven


Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Wanneer u op werkdagen voor 19.00 uur een bestelling plaatst via onze website en kiest u ervoor om direct te betalen via Bancontact/Mister Cash, creditcard of iDeal of achteraf te betalen via Riverty, dan wordt uw bestelling indien deze op voorraad is de eerst volgende werkdag door DPD thuisbezorgd.

Wanneer uw bestelling via DPD wordt verzonden ontvangt u op het door u opgegeven emailadres een Track and Trace code waarmee u de bestelling kunt volgen.

Voor 19:00 uur besteld op: Eerste mogelijke leverdag door DPD:
Maandag Dinsdag
Dinsdag Woensdag
Woensdag Donderdag
Donderdag Vrijdag
Vrijdag Zaterdag
Zaterdag Dinsdag

 

Voorradige artikelen zijn te herkennen aan het "op voorraad" logo. Bij niet voorradige artikelen staat de eerst mogelijke leverdatum vermeld. Indien de bestelling niet (geheel) voorradig is, wordt de eerst mogelijke leverweek aangegeven in de bestelprocedure. Voor het thuisbezorgen van grote en/of zware artikelen wordt (telefonisch) contact met u opgenomen voor het maken van een leveringsafspraak.

Wanneer u ervoor kiest het te betalen bedrag van de bestelling over te maken, dan wordt de bestelling verzonden zodra het volledige bedrag op onze rekening staat.

Wanneer u ervoor kiest om de bestelling af te halen in de winkels, in Mechelen of in Gent, dan wordt de bestelling binnen één week aangeleverd naar de winkel. Wanneer de bestelling voor u klaar ligt dan nemen wij altijd contact met u op. Wij verzoeken u vriendelijk te wachten totdat wij contact met u opnemen om de bestelling te komen ophalen in de winkel.

naar boven


Hoe weet ik of mijn bestelling via internet goed is ontvangen?

Wanneer u een bestelling plaats via onze webshop wordt er een e-mail verzonden naar het e-mailadres welke u heeft opgegeven in de bestelprocedure. Deze e-mail bevestigd dat u een bestelling hebt geplaatst en dat Baby-Dump deze heeft ontvangen.

naar boven


Kan ik vanuit het buitenland bestellen?

Ja, u kunt ook bij Baby-Dump bestellen wanneer u in het buitenland woont. Baby-Dump bezorgt echter alleen in België en Nederland.

naar boven


Kan ik mijn bestelde babykamer ook laten monteren?

Ja, u kunt de bestelde babykamer ook laten monteren. Onze ervaren monteurs doen dit dan meteen bij de aflevering van de babykamer. Aan het laten monteren van de babykamer zitten echter wel extra kosten.

Wanneer uw babykamer gemonteerd wordt kan het langer duren voor wij de bestelling kunnen inplannen in onze bezorgdienst.

Extra montagekosten:

3-delige babykamer   € 120,-
2-delige babykamer   € 70,-
Wandrek   Gratis
Ledikant   € 20,-
Commode   € 50,-
Hanglegkast   € 50,-
Nachtkastje   € 20,-
Ladenkast   € 20,-
Speelgoedkist   € 20,-
Box met of zonder lade   € 20,-
Wieg   € 20,-

 

Voorwaarden:

  • Onder een 3-delige babykamer verstaan we een ledikant + commode + hanglegkast
  • Onder een 2-delige babykamer verstaan we een ledikant + commode
  • Wandrekken worden niet opgehangen door onze monteurs
  • Monteren in Duitsland tot 75 km over de grens
  • Showmodellen worden nooit bezorgd

 

Indien je een bestelling wilt laten monteren, neem dan contact op met Baby-Dump. Je hoort dan meteen wat dit kost. Contact opnemen kan via telefoon: 0031(0)499-460800, fax: 0031(0)499-474440 of e-mail: routeplanning@baby-dump.be

naar boven


Worden er leveringskosten in rekening gebracht?

Kiest u voor aflevering aan huis en bestelt u voor minder dan € 35,-, dan berekent Baby-Dump voor levering in geheel België ongeacht het gewicht slechts € 3,50 verzendkosten. U dient dus de bestelling vooraf of bij aflevering te betalen of af te halen in de winkel. Bij bestellingen boven € 35,- vervallen de verzendkosten; de eventuele extra verzendkosten voor het op maandag t/m vrijdag in de avond ontvangen van uw bestelling t.w.v. € 1,50 of eventuele transactiekosten voor betalen via Riverty t.w.v. € 1,95 komen niet te vervallen.

naar boven


Moet ik leverkosten betalen wanneer ik mijn bestelling wil afhalen in de winkel?

Wanneer u de bestelling wilt afhalen in de winkels, in Mechelen of in Gent, dan worden er geen leveringskosten berekend. Baby-Dump zorgt ervoor dat uw bestelling zo snel mogelijk wordt aangeleverd naar het filiaal.

naar boven


Moet ik extra leverkosten betalen als er iets wordt nageleverd?

Wanneer een artikel op het moment van bestellen niet op voorraad is heeft u 2 verzendmogelijkheden. U kunt tijdens het afronden van de bestelling aangeven van welke van de 2 verzendmogelijkheden u gebruik wilt maken.

  • U kunt de gehele bestelling ineens ontvangen wanneer alle artikelen op voorraad zijn. U betaalt dan maar 1 keer de verzendkosten.
  • U kunt ook ervoor kiezen om de artikelen die wel op voorraad zijn meteen te ontvangen en de overige artikelen te ontvangen zodra deze weer op voorraad zijn. U betaalt dan zowel voor de eerste, als voor de tweede levering verzendkosten. 


Komt u afhalen in de winkel dan betaalt u uiteraard geen verzendkosten.

Wanneer een artikel wordt nageleverd, terwijl dit op het moment van bestellen wel als op voorraad werd weergegeven, berekent Baby-Dump geen extra leverkosten.

naar boven


Moet ik extra leverkosten betalen wanneer ik iets bijbestel?

Nee, Baby-Dump berekent maar één keer verzendkosten per bestelling. Wanneer het totaalbedrag van de bestelling samen met de bijbestelling(en) boven de € 35,- komt vervallen de verzendkosten.

naar boven


Zijn de getoonde bedragen inclusief BTW en eventuele andere heffingen?

Alle op www.baby-dump.nl vermelde prijzen zijn inclusief BTW en exclusief de eventuele verzendkosten.

naar boven


Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe ontvang ik een nieuw wachtwoord?

Bij het afronden van uw bestelling klikt u op "inloggen" om de inlog pagina te openen. Hier staat linksonder "Wachtwoord vergeten?". Als u hierop klikt komt u op een pagina waar om uw e-mail adres wordt gevraagd. Wanneer u hier uw e-mail adres invult en op verzenden klikt wordt er een nieuw wachtwoord aangemaakt en deze wordt naar uw e-mail adres verstuurd.

U kunt dan inloggen door middel van uw e-mail adres en het nieuwe wachtwoord. Let op!! U moet het wachtwoord precies met alle hoofd- en kleine letters overnemen.

Dit nieuwe wachtwoord kunt u wijzigen door bij het afronden van uw bestelling, nadat u bent in gelogd op "gegevens wijzigen" te klikken. Vul op de pagina die nu verschijnt het wachtwoord naar keuze in bij "Nieuw Wachtwoord" en bij "Herhaal Wachtwoord". Wanneer u op verzenden klikt wordt uw nieuwe wachtwoord opgeslagen.

naar boven


Wat zijn de Baby-Dump voorwaarden voor de tweelingkorting?

De tweelingkorting houdt in 15% korting op elke 2e artikel dat u nodig heeft voor uw tweeling.

naar boven


Is het mogelijk om mijn geboortelijst online te beheren?

U kunt uw geboortelijst eenvoudig zelf online beheren. Uiteraard bent u ook welkom om dit in de winkel te doen.

naar boven


Vanaf wanneer liggen de cadeautjes van mijn geboortelijst klaar?

De cadeautjes van uw geboortelijst liggen vanaf een vooraf afgesproken tijdstip klaar in de Baby-Dump winkels, in Mechelen of in Gent.

naar boven

 

BETALEN

 


Op welke manieren kan ik betalen?

U kunt uw bestelling bij Baby-Dump op verschillende manieren betalen.

  • Bancontact/Mister Cash: U kunt ook betalen via Bancontact/Mister Cash. Baby-Dump accepteert Bancontact/Mister Cash betalingen via Buckaroo.
  • Creditcard: Tijdens het bestellen kunt u direct betalen met creditcard. Baby-Dump accepteert creditcardbetalingen via Buckaroo
  • iDeal: Heeft u een Nederlandse bank dan kunt u gebruik maken van het iDeal betaalsysteem. Tijdens het bestellen komt u vanzelf op de site voor internet-bankieren van uw bank. Hier hoeft u alleen maar in te loggen en akkoord te geven voor de betaalopdracht.
  • Riverty: Wilt u eerst de artikelen zien voor u betaalt, kies dan voor achteraf betalen via Riverty. 14 dagen na het plaatsen van de bestelling ontvangt u een email van Riverty met de factuur en een betaallink. Via deze betaallink betaalt u eenvoudig de bestelling. Betalen via Riverty is alleen mogelijk voor direct leverbare bestellingen. Via de Riverty app heeft u ten alle tijden inzicht in uw openstaande bedragen en bestedingsruimte. Voor het betalen via Riverty berekenen wij € 1,95 transactiekosten.
  • Giftcards/Babycadeaubon: U kunt uw Babydump Giftcard of Babycadeaubon gebruiken om de bestelling (gedeeltelijk) te betalen op onze webshop. Wanneer u kiest om via een giftcard te betalen, komt u op de betaalpagina van Buckaroo. Hier vult u het kaartnummer en de pin in om te betalen. Bestelt u voor een groter bedrag dan het saldo op uw giftcard, dan betaalt u eerst een gedeelte met het saldo van de giftcard. vervolgens krijgt u automatisch de optie om het restant via één van onze andere betaalmethodes te betalen. LET OP! Er kan online maximaal € 50,- per order betaald worden via een giftcard. Dit is een wettelijke bepaling vanuit de Europese Unie.
  • Contant: Wanneer u de bestelling komt afhalen in de Baby-Dump winkels, in Mechelen of in Gent, kunt u de bestelling daar contant betalen. U kunt daar ook een vooruitbetaling doen. U betaalt dan gewoon contant, met pin of met creditcard aan de kassa.


Rekening informatie:

België:
IBAN: BE18 3631 1374 4765
Rekeningnummer: 363-1137447-65
tnv: Baby-Dump B.V.B.A.
Naam Bank: ING Bank België
BIC/SWIFT: BBRUBEBB

Nederland:
IBAN: NL32 RABO 0322 7528 17
BIC/SWIFT: RABONL2U
tnv: Baby-Dump B.V.
Naam bank: Rabobank

naar boven


Kan ik op krediet kopen?

Nee, u kunt niet op krediet kopen. Het te betalen bedrag van de bestelling, verminderd met eventuele later te leveren artikelen, dient op het moment van uitlevering voldaan te worden, dan wel voldaan te zijn.

naar boven


Moet ik de gehele bestelling ineens betalen?

Nee, u kunt de bestelling ook in gedeeltes vooruitbetalen. Het te betalen bedrag van uw bestelling, verminderd met eventuele later te leveren artikelen, dient op het moment van uitlevering echter wel voldaan te worden, dan wel voldaan te zijn.

naar boven


Is het mogelijk om de bestelling pas op het moment van leveren te betalen?

Afhankelijk van de gekozen levermethode kunt u ervoor kiezen om de bestelling pas op het moment van afleveren te betalen.

  • Komt u de bestelling in onze winkel ophalen, dan kunt u de bestelling ook via pinnen, creditcard of contant aan de kassa betalen wanneer u de bestelling in de winkel komt ophalen.
  • Wanneer de bestelling via een vrachtwagen van Babydump wordt thuisbezorgd, dan kunt u de bestelling op het moment van uitleveren via een betaallink betalen. In de betaallink heeft u de keuze om te betalen via Bancontact/Mister Cash, iDeal of creditcard.
  • Bestellingen die via DPD worden thuis bezorgd dienen altijd vooruit betaald te worden.

naar boven


Een gedeelte van mijn bestelling wordt nageleverd. Moet ik nu toch de gehele bestelling voldoen?

Nee, u hoeft alleen de artikelen te betalen die op dat moment worden geleverd. De overige artikelen kunnen dan betaald worden wanneer deze worden nageleverd.

naar boven


Wat is jullie bank-/girorekening?

Onze rekeninginformatie is als volgt.

België:

IBAN: BE18 3631 1374 4765
Rekeningnummer: 363-1137447-65
tnv: Baby-Dump B.V.B.A.
Naam Bank: ING Bank België
BIC/SWIFT: BBRUBEBB
 

Nederland:

IBAN: NL32 RABO 0322 7528 17
BIC/SWIFT: RABONL2U
tnv: Baby-Dump B.V.
Naam bank: Rabobank


Vermeld hierbij de naam en het adres waarop de bestelling staat. Bij een bestelling via onze webshop is een vermelding van het ordernummer voldoende.

naar boven


Hoelang duurt het voordat mijn betaling verwerkt is?

De tijd voordat uw betaling door de bank is verwerkt is afhankelijk van uw bank en van de manier van overmaken. Wanneer u de betaling elektronisch overmaakt (bv via internetbankieren) is uw betaling meestal binnen één a twee werkdagen bijgeschreven op de rekening van Baby-Dump. Zodra uw betaling op de rekening van Baby-Dump is bijgeschreven wordt uw betaling verwerkt.

naar boven


Ik heb net mijn betaling overgemaakt. Wanneer wordt mijn bestelling uitgeleverd?

Afhankelijk van de manier van overmaken en van de bank, duurt het meestal één a twee werkdagen voordat de betaling is bijgeschreven op rekening van Baby-Dump. Wanneer deze is ontvangen wordt uw bestelling indien deze op voorraad is met maximaal 2 werkdagen thuisbezorgd. Indien de bestelling niet voorradig is, nemen wij direct contact met u op. Bij bestellingen van grotere artikelen is de levertijd meestal wat langer. Baby-Dump neemt dan contact met u op voor het maken van afspraak voor de levering van de bestelling.

naar boven


Ik heb net mijn betaling overgemaakt. Hoe weet ik of deze goed is ontvangen?

Let bij het overmaken goed op of dat u het bedrag overmaakt naar het juiste rekeningnummer. Vermeld bij de betaling de naam en het adres waarop de bestelling staat. Bij een bestelling via onze webshop is een vermelding van het ordernummer voldoende. Baby-Dump heeft dan voldoende informatie om de betaling bij de juiste bestelling te verwerken.

naar boven


Wat is iDeal?

iDeal is een veilige en snelle online betaalmogelijkheid van de Nederlandse banken waarmee u meteen bij het bestellen de betaling kunt overmaken aan Baby-Dump. U maakt de betaling dan over in uw eigen internet-betaalomgeving. De manier van overmaken gaat op dezelfde manier zoals u gewend bent en met dezelfde beveiligingseisen van uw eigen bank. Het enig verschil is dat de gegevens reeds voor u zijn ingevuld.

naar boven


Hoe snel wordt mijn betaling via iDeal verwerkt?

Wanneer Baby-Dump uw bestelling ontvangt wordt de betaling via iDeal meteen verwerkt.

naar boven


Kan Baby-Dump garanderen dat iDeal veilig is?

Ideal werkt via de internet-betaalomgeving van uw eigen bank en hanteert dus dezelfde beveiligingseisen als uw bank. Betalen via iDeal is dus net zo veilig als betalen via internet-bankieren.

naar boven


Mijn computer liep vast tijdens het betalen via iDeal. Wat nu?

Als u geen bevestigingsscherm bij uw iDeal betaling heeft gekregen dan is de betaling waarschijnlijk mislukt. Via uw eigen internet-betaalomgeving kunt u nakijken of uw betaling via iDeal is verwerkt. Mocht u toch twijfelen, neem dan contact op met Baby-Dump. Dit kan via telefoon: 0032 (0)15 280 120, fax: 0032 (0)15 280 129 of e-mail: service@baby-dump.be.

naar boven


Met welke creditcards kan ik betalen op de webshop van Baby-Dump?

Op dit moment accepteert Baby-Dump betalingen met Mastercard en Visa. In de toekomst wordt dit wellicht uitgebreid.

Wij accepteren alleen creditcards welke zijn uitgegeven in Nederland, België en Duitsland. Dit is ingesteld in verband met fraudepreventie.

naar boven


Hoe snel wordt mijn betaling via creditcard verwerkt?

Wanneer Baby-Dump uw bestelling ontvangt wordt uw betaling via creditcard meteen verwerkt.

naar boven


Kan Baby-Dump garanderen dat betalen via creditcard veilig is?

Baby-Dump accepteert creditcardbetalingen via Buckaroo. Deze betaalmodule hanteert strenge beveiligingseisen. Er worden geen creditcardgegevens opgeslagen op de website van Baby-Dump of in de module van Buckaroo.

naar boven


Mijn computer liep vast tijdens het betalen via creditcard. Wat nu?

Als u geen bevestigingsscherm van uw creditcardbetaling heeft gekregen dan is de betaling waarschijnlijk mislukt. Via uw eigen creditcard aanbieder (bv. uw bank) kunt u navragen of uw betaling bij Baby-Dump is verwerkt. U kunt uiteraard ook contact opnemen met Baby-Dump. Wij kunnen de status van uw betaling dan direct nakijken. Dit kan via telefoon: 0032 (0)15 280 120, fax: 0032 (0)15 280 129 of e-mail: service@baby-dump.be.

naar boven


Is er een maximum aan het bedrag welke ik via creditcard kan betalen?

Ja. U kunt alleen bestellingen tot € 1750,00 betalen via creditcard. Mocht u voor een groter bedrag willen bestellen dan kan dit door een van de andere betalingsmogelijkheden te kiezen.

Dit maximum is ingesteld in verband met fraudepreventie.

naar boven


Wat is Bancontact/Mister Cash?

Bancontact/Mister Cash is een veilige en snelle online betaalmogelijkheid waarmee u meteen bij het bestellen uw betaling kunt overmaken aan Baby-Dump. Om met Bancontact/Mister Cash te kunnen betalen heeft u het kaartnummer en de vervaldatum van uw betaalkaart nodig. De manier van overmaken gebeurt met dezelfde beveiligingseisen van uw eigen bank. Het enige verschil is dat de gegevens reeds voor u zijn ingevuld.

naar boven


Bij welke banken kan ik gebruikmaken van Bancontact/Mister Cash?

Op dit moment ondersteunt ongeveer 90% van de Belgische banken Bancontact/Mister Cash. Informeer bij uw bank of u gebruik kunt maken van deze betaalmethode.

naar boven


Hoe snel wordt mijn betaling via Bancontact/Mister Cash verwerkt?
Wanneer Baby-Dump uw bestelling ontvangt wordt uw betaling via Bancontact/Mister Cash meteen verwerkt.

naar boven


Kan Baby-Dump garanderen dat betalen via Bancontact/Mister Cash veilig is?

Baby-Dump accepteert Bancontact/Mister Cash betalingen via Buckaroo van de ING-Bank. Deze betaalmodule hanteert strenge beveiligingseisen. Er worden geen betaalkaart gegevens opgeslagen op de website van Baby-Dump of op de module van Buckaroo.

naar boven


Mijn computer liep vast tijdens het betalen via Bancontact/Mister Cash. Wat nu?

Als u geen bevestigingsscherm van uw Bancontact/Mister Cash betaling heeft gekregen dan is de betaling waarschijnlijk mislukt. Via uw eigen internet-betaalomgeving kunt u nakijken of uw betaling via Bancontact/Mister Cash is verwerkt. U kunt uiteraard ook contact opnemen met Baby-Dump. Wij kunnen de status van uw betaling dan direct nakijken. Dit kan via telefoon: 0032 (0)15 280 120, fax: 0032 (0)15 280 129 of e-mail: service@baby-dump.be.

Wanneer de betaling niet gelukt is maak dan nooit zomaar het bedrag over op een van onze bankrekeningen. Wij kunnen deze dan niet bij de niet gelukte bestelling plaatsen.

naar boven


Zit er een bestedinglimiet op de BabyDump Giftcard?

Ja, U kunt maximaal € 50,- per bestelling besteden van een  giftcard. Staat er een groter bedrag op de giftcard dan kunt u deze op een volgende bestelling besteden.

Dit limiet is wettelijk bepaald voor kaarten die bij meerdere winkels besteed kunnen worden. Aangezien de BabyDump Giftcard werkt via het cadeaukaarten systeem van Fashioncheque kunnen hier helaas niet van afwijken.

naar boven

 

LEVEREN

 


Waarom wordt mijn bestelling niet direct afgeleverd?

Wanneer u op werkdagen voor 19.00 uur een bestelling plaatst via onze website en kiest u ervoor om direct te betalen via Bancontact/Mister Cash, creditcard of iDeal of achteraf te betalen via Riverty, dan wordt uw bestelling indien deze op voorraad is de eerst volgende werkdag door DPD thuisbezorgd, tenzij u tijdens het plaatsen van uw bestelling voor een ander levermoment kiest.

Wanneer uw bestelling via DPD wordt verzonden ontvangt u op het door u opgegeven emailadres een Track and Trace code waarmee u de bestelling kunt volgen.

Voor 19:00 uur besteld op: Eerste mogelijke leverdag door DPD:
Maandag Dinsdag
Dinsdag Woensdag
Woensdag Donderdag
Donderdag Vrijdag
Vrijdag Zaterdag
Zaterdag Dinsdag

 

Voorradige artikelen zijn te herkennen aan het "op voorraad" logo. Bij niet voorradige artikelen staat de eerst mogelijke leverdatum vermeld. Indien de bestelling niet (geheel) voorradig is, wordt de eerst mogelijke leverweek aangegeven in de bestelprocedure. Voor het thuisbezorgen van grote en/of zware artikelen wordt (telefonisch) contact met u opgenomen voor het maken van een leveringsafspraak.

Wanneer u ervoor kiest het te betalen bedrag van de bestelling over te maken, dan wordt de bestelling verzonden zodra het volledige bedrag op onze rekening staat.

Wanneer u ervoor kiest om de bestelling af te halen in de winkels, in Mechelen of in Gent, dan wordt de bestelling binnen één week aangeleverd naar de winkel. Wanneer de bestelling voor u klaar ligt dan nemen wij altijd contact met u op. Wij verzoeken u vriendelijk te wachten totdat wij contact met u opnemen om de bestelling te komen ophalen in de winkel.

naar boven


Levert Baby-Dump ook in het buitenland?

Baby-Dump bezorgt alleen in België en Nederland.

naar boven


Kan ik zelf kiezen wanneer mijn bestelling wordt uitgeleverd?

Ja, je kunt zelf bepalen wanneer je een bestelling ontvangt. Indien je de bestelling pas over enkele weken of zelfs maanden wilt ontvangen dan kun je dit aangeven door de gewenste leverweek te kiezen tijdens de bestelprocedure.

Voor 19:00 uur besteld op: Eerst mogelijke leverdag door DPD:
Maandag Dinsdag
Dinsdag Woensdag
Woensdag Donderdag
Donderdag Vrijdag
Vrijdag Zaterdag
Zaterdag Maandag

 

naar boven


Kan ik mijn bestelling ook op een ander adres laten bezorgen?

Ja, u kunt een bestelling ook op een ander adres laten bezorgen. Tijdens de bestelprocedure kunt u een ander afleveradres opgeven.

Ook na het plaatsen van een bestelling is het mogelijk om het afleveradres te wijzigen (behalve wanneer de bestelling reeds verzonden is). Om het afleveradres te wijzigen, neem dan contact op met Baby-Dump. Dit kan via telefoon: 0032 (0)15 280 120, fax: 0032 (0)15 280 129 of e-mail: service@baby-dump.be.

naar boven


Hoe maak ik een afspraak voor de uitlevering van mijn bestelling?

Wanneer u één of meerdere grote artikelen (babykamers, kinderwagens etc.) besteld bij Baby-Dump dan neemt Baby-Dump contact met u op voor het maken van een afspraak voor de uitlevering van de bestelling. 

Heeft u vragen over vrachtwagenleveringen dan kunt u contact met ons opnemen via telefoon: 0031(0)499-460800, fax: 0031(0)499-474440 of e-mail: routeplanning@baby-dump.nl.

naar boven


Wat moet ik doen als ik op vakantie ga en mijn bestelling is nog niet geleverd?

Wanneer u op vakantie gaat voordat uw bestelling geleverd wordt, neem dan zo spoedig mogelijk contact op met Baby-Dump. Uw bestelling wordt dan pas verzonden wanneer u terugkomt van vakantie. Contact opnemen kan via telefoon: 0032 (0)15 280 120, fax: 0032 (0)15 280 129 of e-mail: service@baby-dump.be.

naar boven


Worden grote artikelen ook meteen geleverd?

Wanneer u grote artikelen (babykamer, kinderwagen ed.) bestelt dan kan het langer duren voordat Baby-Dump uw bestelling kan uitleveren. Baby-Dump zal contact met u opnemen om een afspraak te maken voor de levering.

naar boven


Mijn zending is niet compleet. Wat nu?

Na ontvangst van ue bestelling dient u de zending te controleren of deze compleet is. Wanneer dit niet het geval is, verzoeken wij u om het gebrekbinnen 14 dagen na ontvangst van de zending aan ons kenbaar te maken. Dit kan via telefoon: 0032 (0)15 280 120 of e-mail: vragen@baby-dump.be onder vermelding van je ordernummer.

naar boven


Ik woon in een flat/appartement. Worden grote artikelen nu toch bezorgd?

Ja, ook wanneer u in een flat of appartement woont, levert Baby-Dump de bestelling thuis. Indien u in een flat/appartement woont dient u dit wel door te geven tijdens het plaatsen van de bestelling. Vermeld hierbij ook op welke verdieping dat u woont. Mocht u dit vergeten zijn door te geven bij het bestellen, dan kunt u dit later als nog doorgeven aan Baby-Dump. Dit kan via telefoon: 0032 (0)15 280 120, fax: 0032 (0)15 280 129 of e-mail: service@baby-dump.be

naar boven


Ik heb ervoor gekozen om mijn bestelling af te halen in één van jullie winkels. Wanneer kan ik mijn bestelling afhalen?

Wanneer de bestelling is aangeleverd naar de winkel, zal Baby-Dump contact met u opnemen. U kunt de bestelling ophalen na dit bericht.

naar boven


Moet ik mij legitimeren wanneer ik mijn bestelling kom afhalen in de winkel?

Nee, u hoeft uzelf niet te legitimeren wanneer u een bestelling komt afhalen. Wel is het raadzaam om de via e-mail ontvangen orderbevestiging uit te printen en deze mee te nemen naar het filiaal wanneer u de bestelling daar komt afhalen. Ook behoudt Baby-Dump zich het recht voor het vragen om een legitimatiebewijs.

naar boven


Ik was niet thuis toen jullie langs kwamen om de bestelling te leveren. Wat nu?

Wanneer u niet thuis was toen wij langs kwamen voor de uitlevering van de bestelling, neem dan contact op met Baby-Dump voor het maken van een nieuwe afspraak. Dit kan via telefoon: 0032 (0)15 280 120, fax: 0032 (0)15 280 129 of e-mail: routeplanning@baby-dump.be.

naar boven


Ik heb mijn bestelling nog steeds niet ontvangen. Wat nu?

Wanneer u een bestelling na een week nog niet hebt ontvangen en u heeft niets gehoord van Baby-Dump. Neem dan contact op met Baby-Dump.  Dit kan via telefoon: 0032 (0)15 280 120, fax: 0032 (0)15 280 129 of e-mail: service@baby-dump.be

naar boven


Mijn bestelling is niet geleverd op de afgesproken datum. Wat nu?

Wanneer u een datum, voor de levering van de bestelling, heeft afgesproken met Baby-Dump en u heeft deze niet ontvangen op deze datum, neem dan contact op met Baby-Dump. Dit kan via telefoon: 0032 (0)15 280 120, fax: 0032 (0)15 280 129 of e-mail: service@baby-dump.be

naar boven


Neemt Baby-Dump het verpakkingsmateriaal ed. mee retour?

In verband met meerdaagse routes en/of het retour laden van goederen is het niet mogelijk om verpakkingsmateriaal e.d. mee retour te nemen. Wij verzoeken u vriendelijk zelf voor afvoer hiervan zorg te dragen.

naar boven

 

RETOURNEREN / RUILEN

 


Hoe kan ik (een gedeelte van) mijn bestelling annuleren?

Indien u een bestelling of enkele artikelen uit een bestelling wilt annuleren, neem dan contact op met Baby-Dump. Dit kan via telefoon: 0032 (0)15 280 120, fax: 0032 (0)15 280 129 of e-mail: vragen@baby-dump.be

naar boven


Ik wil graag een artikel ruilen / retourneren. Hoe doe ik dit?

Bij Babydump kunt u een artikel binnen 14 dagen na ontvangst gratis ruilen of retourneren*. Hier vindt u antwoord op al uw vragen rondom de voorwaarden en kunt u de retourzending aanmelden.

  1. Download ons retourformulier en print deze uit.
  2. Vul het formulier zo volledig mogelijk in.
  3. Graag het retourformulier en een kopie van het aankoopbewijs (bijvoorbeeld de aankoopfactuur) bijvoegen in de doos.
  4. Plak de doos zorgvuldig dicht.
  5. Meld uw pakket aan bij DPD.
  6. Na het aanmelden ontvangt u een email vanuit DPD met de verzendinstructies en het verzendlabel. Bewaar deze email met de retourzending goed.
  7. Plak het verzendlabel die bij het aanmelden bij DPD hebt gekregen op de doos.
  8. Breng het pakket naar een DPD Pickup Parcelshop.

 

Download het retourformulier

 

Meld uw zending aan bij DPD

 

Annuleren / Ruilen

Indien u een artikel wilt ruilen of de bestelling wilt annuleren, kan dit altijd binnen 14 dagen na aflevering van de bestelling. Bestaat de bestelling uit meerdere deelleveringen dan gaat de termijn van 14 dagen pas in na levering van het laatste product. Binnen dit termijn van 14 dagen dient u op zijn minst bij Babydump te melden dat u één of meerdere producten wilt retourneren. Na deze melding moet het product binnen 14 dagen retour gestuurd worden.
Tevens is het mogelijk om binnen 14 dagen na aankoop uw bestelling te retourneren of te ruilen in één van onze winkels. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

>> Download retourformulier Babydump

U kunt ook gebruik maken van het Europese modelformulier voor herroeping.

>> Download Europees modelformulier

Beschadigd / incompleet geleverd

Heeft u een beschadigd/verkeerd artikel ontvangen of is het artikel incompleet geleverd dan kunt u dit binnen 14 dagen na ontvangst kosteloos retourneren met het retourformulier. Indien de retourzending buiten de 14 dagen valt graag contact opnemen met de klantenservice.
Wanneer u een incompleet artikel ontvangen heeft, ontvangt u binnen enkele dagen na ontvangst van de retourzending het juiste artikel. Artikelen die bezorgd zijn met de Babydump bezorgservice kunnen doorgaans niet per post retour gestuurd worden, wij vragen u in dit geval contact op te nemen met onze klantenservice via vragen@baby-dump.be of telefoon +32 (0)15 – 280 120.

Verwerkingsproces retournering

Op het moment dat u het artikel retour stuurt, duurt het altijd even voordat deze door ons in ontvangst genomen kan worden. Normaliter duurt het 2-3 werkdagen voordat het pakket door DPD wordt afgeleverd. Zodra het pakket bij ons is afgeleverd, wordt deze uiteraard zo spoedig mogelijk verwerkt. Ons streven is om dit af te handelen binnen 1-3 werkdagen. Bij annulering ontvangt u zo snel mogelijk en uiterlijk met 14 dagen na ontvangst het aankoopbedrag inclusief de verzendkosten van de heenzending retour, mits het de complete bestelling betreft.

Teleurstellende zwangerschap
Bij een teleurstellende zwangerschap kunt u de ongebruikte artikelen retourneren naar Babydump. Na ontvangst van de artikelen ontvangt u van ons het volledige aankoopbedrag terug. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

*Voorwaarden

  • Artikelen mogen enkel binnen 14 dagen na ontvangst retour gestuurd worden. De termijn van 14 dagen gaat in op de dag dat u het laatste artikel van uw bestelling heeft ontvangen. Nadat u op duidelijke wijze (bijvoorbeeld e-mail, schriftelijk of per post) heeft aangegeven te willen ruilen / retourneren heeft u nog 14 dagen om het artikel te retourneren. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht.
  • Voedingsartikelen waarvan de verzegeling na de levering is verbroken kunnen in verband met hygiëne niet retour gestuurd worden.
  • Stuur de artikelen compleet (inclusief alle toebehorende items bij het artikel) retour in de originele staat en in de originele verpakking. Bij beschadigde of incomplete artikelen zijn wij genoodzaakt om kosten in rekening te brengen. Daarom adviseren wij u om te allen tijde de geleverde toebehoren te bewaren.
  • De terugbetaling wordt uitgevoerd op hetzelfde rekeningnummer waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk met een andere betaalmethode heeft ingestemd. Voor de terugbetaling worden geen kosten in rekening gebracht.
  • Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de artikelen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

naar boven


Hoe krijg ik mijn geld terug wanneer ik een artikel retour stuur?

Terugbetaling geschiedt in eerste instantie met dezelfde betaalwijze als waarmee de aankoop is gedaan (indien technisch mogelijk), tenzij u het bedrag liever op een andere wijze terugbetaald krijgt. Wanneer u een artikel in de Baby-Dump winkels, in Mechelen of in Gent, terugbrengt, dan wordt het betaalde bedrag (inclusief eventueel door u betaalde bezorgkosten) voor het artikel contant terugbetaald. Bij grote geldbedragen wordt het geld overgemaakt naar uw bank-/girorekening. Indien u een artikel zelf terugzendt of wanneer Baby-Dump deze bij u komt ophalen (op afspraak) dan wordt het betaalde bedrag voor het teruggezonden artikel (inclusief eventueel door u betaalde bezorgkosten) zo spoedig mogelijk, maar altijd binnen 14 dagen nadat u Baby-Dump op de hoogte hebt gebracht van het herroepen van de aankoop, terugbetaald.

naar boven


Worden de kosten voor het retour zenden van artikelen vergoed?

u kunt de artikelen geheel gratis aan ons retourzenden via ons retourportaal.

De kosten die u maakt om de artikelen op een andere manier te retourneren (zoals  benzinekosten als u een filiaal bezoekt) worden niet door ons vergoed.

naar boven


Hoelang is het zichttermijn/herroepingsrecht bij Baby-Dump?

De zichttermijn/het herroepingsrecht geldt 14 dagen na ontvangst van de goederen. Wilt u van het herroepingsrecht gebruik maken dan kunt u dit binnen deze 14 dagen na ontvangst van de artikelen aan Baby-Dump kenbaar te maken of de artikelen terug te zenden. Na deze melding heeft u nog 14 dagen om het product terug te sturen.

naar boven


Hulp nodig bij het terugzenden van artikelen?

U kunt altijd telefonisch contact opnemen met Baby-Dump. Onze medewerkers kunnen dan met u afspreken hoe u het artikel kunt terugzenden of (in sommige gevallen) kunt u een afspraak maken dat Baby-Dump de artikelen bij u komt ophalen. Contact opnemen met Baby-Dump kan via telefoon: 0032 (0)15 280 120, fax: 0032 (0)15 280 129 of e-mail: vragen@baby-dump.be.  

naar boven


Ik wil graag een artikel terugzenden, maar het artikel is beschadigd. Wat nu?

Als u een artikel wilt terugbrengen of terugzenden, maar het is beschadigd, dan is Baby-Dump niet verplicht om de waardevermindering te vergoeden. In dat geval adviseren we om altijd van tevoren contact op te nemen met Baby-Dump. Dit kan via: telefoon: 0032 (0)15 280 120, fax: 0032 (0)15 280 129 of e-mail: vragen@baby-dump.be.

naar boven


Ik heb een teleurstellende zwangerschap gehad. Kan ik mijn bestelling(en) retour zenden?

Baby-Dump biedt een koopgarantie. Bij een teleurstellende zwangerschap zal Baby-Dump alle ongebruikte artikelen retour nemen en krijgt u het reeds voor deze artikelen betaalde bedrag terugbetaald. Zijn de artikelen nog niet geleverd, dan wordt de eventuele aanbetaling terugbetaald. De koopgarantie is geldig tot de geboorte van uw baby en geldt niet voor goederen die al gebruikt en/ of gewassen zijn.

Mocht u gebruik willen maken van onze koopgarantie, neem dan contact op met Baby-Dump. Dit kan via telefoon: 0032 (0)15 280 120, fax: 0032 (0)15 280 129 of e-mail: vragen@baby-dump.be.  

naar boven


Hoe kan ik mijn oude elektrische apparaat inleveren?

Wanneer U een nieuw elektrisch apparaat koopt kunt u soortgelijke oude apparaten kosteloos inleveren. U kunt dit op één van de volgende manieren doen:

  • Is het apparaat nog bruikbaar: Als het apparaat nog behoorlijk functioneert, waarom niet wegschenken aan iemand die het nog kan gebruiken: een kennis, een vereniging, een school of een jeugd beweging? Of geef herbruikbare toestellen nog een tweede leven via een Kringwinkel. Na een opknapbeurt wordt het apparaat verkocht voor een verminderde prijs. Meer informatie over de Kringwinkel vindt u voor Vlaanderen op www.dekringwinkel.be of www.komosie.be. Voor Wallonië en in Brussel op www.res-sources.be.
  • Inleveren bij het containerpark: U kunt oude en gebruikte elektrische apparaten in leveren in het containerpark bij u in de buurt. In en rond het ´Recupel/huisje´ zijn boxpalletten, vaten en containers beschikbaar om elektro/apparaten op te vangen. Uw parkwachter weet precies waar alles thuis hoort. Contacteer uw gemeente of intercommunale om het adres en de openingsuren van het dichtstbijzijnde containerpark te kennen.
  • Inleveren bij onze winkel: Wanneer u een nieuw elektrisch apparaat in de winkel aanschaft kunt u soortgelijke oude apparaten direct in de winkel inleveren. Zorg er wel voor dat het oude apparaat leeg en schoon is (vrijgemaakt van vloeistoffen en vetten)  

 

Zorg er wel voor dat:

  • het apparaat in een stevige verpakking met passende afmetingen zit of anders in een afgesloten zak die niet kan scheuren
  • het apparaat leeg en schoon is (vrijgemaakt van vloeistoffen en vetten)
  • eventuele losse onderdelen goed zijn vastgezet en dat het geheel goed verpakt is, zodat het apparaat tijdens het vervoer geen schade kan veroorzaken aan andere pakketten
  • het pakket niet groter is dan 175cm x 78cm x 58 cm en niet zwaarder is dan 30 kilo

naar boven

 

KLACHTEN

 


Ik heb een klacht. Wat moet ik nu doen?

Wanneer u een klacht hebt over een product of over onze dienstverlening kunt u het beste contact op nemen met Baby-Dump of naar de Baby-Dump winkels, in Mechelen of in Gent, gaan. 

  • Wanneer u bij de Baby-Dump winkels, in  Mechelen of in Gent, langs gaat, neem dan het artikel en de kassabon/afleverbon/geprinte orderbevestiging mee. Onze medewerkers in het filiaal kunnen u dan meteen helpen met het oplossen van de klacht.
  • Neem contact op met Baby-Dump. Onze medewerkers bespreken dan meteen met u hoe de klacht opgelost kan worden. Contact opnemen kan via telefoon: 0032 (0)15 280 120, fax: 0032 (0)15 280 129 of e-mail: vragen@baby-dump.be.

Let op!! Stuur nooit zomaar iets retour zonder contact op te nemen met Baby-Dump!!

naar boven


Heb ik garantie op artikelen?

Als het door u bestelde artikel een gebrek vertoont, waardoor u het niet kunt gebruiken zoals u mocht verwachten, dan kunt u een beroep doen op de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Wij vragen u dan zo snel mogelijk contact op te nemen met Baby-Dump. Dit kan via: telefoon: 0032 (0)15 280 120, fax: 0032 (0)15 280 129 of e-mail: vragen@baby-dump.be.

naar boven


Ik heb de meubels reeds gemonteerd of ik ben de meubels aan het monteren en nu heb ik een klacht. Wat nu?

Wanneer u een klacht op meubels hebt, neem dan altijd contact op met Baby-Dump. Onze medewerkers bespreken dan met u hoe de klacht opgelost kan worden. Contact opnemen kan telefoon: 0032 (0)15 280 120, fax: 0032 (0)15 280 129 of e-mail: vragen@baby-dump.be.

naar boven


Hoe lang duurt het voor mijn klacht is opgelost?

De tijd die het kost om een klacht op te lossen is afhankelijk van het soort klacht en van het artikel. Wanneer u de klacht aanmeldt kunnen onze medewerkers een indicatie geven van hoelang het zal duren om de klacht op te lossen.

Baby-Dump neemt uw klacht zo spoedig mogelijk in behandeling en zal uiterlijk binnen 7 dagen na ontvangst van de klacht een inhoudelijk reactie geven op de klacht.

naar boven


Hoe weet ik wanneer jullie langskomen om mijn klacht op te lossen?

Baby-Dump zal contact met u opnemen voor het maken van een afspraak voor het oplossen van de klacht.

naar boven


Wat moet ik doen als ik op vakantie ga en mijn klacht is nog niet opgelost?

Wanneer u op vakantie gaat voordat uw klacht is opgelost, neem dan zo spoedig mogelijk contact op met Baby-Dump. Baby-Dump zal proberen om voor uw vakantie langs te komen om de klacht op te lossen. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan zal Baby-Dump pas na uw vakantie bij u langskomen om de klacht op te lossen. Contact opnemen kan telefoon: 0032 (0)15 280 120, fax: 0032 (0)15 280 129 of e-mail: vragen@baby-dump.be.

naar boven


Heb ik nog garantie wanneer er een klacht is opgelost?

Ja, u heeft nog steeds garantie op het artikel waar u een klacht op had.

naar boven


Geschillencommissie BeCommerce

Als u vindt dat uw klacht door Baby-Dump niet voldoende behandeld is, dan kunt u de klacht/geschil indienen bij de Geschillencommissie BeCommerce. Informatie hierover is te vinden op  www.becommerce.be.  Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/)

naar boven

sluiten

Baby-Dump maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.