Veelgestelde vragen

ALGEMEEN

Mijn naam/adres is veranderd. Moet ik dit doorgeven aan Baby-Dump?
Hoe kan ik een naam-/adreswijziging doorgeven?
Waar vind ik de openingstijden van de winkels?
Hoe kan ik de GRATIS Baby-Dump brochure aanvragen?
Ik krijg regelmatig post van Baby-Dump. Hoe kan ik mij hiervoor afmelden?
Ik wil graag de Baby-Dump Nieuwsbrief ontvangen. Wat moet ik nu doen?
Ik ontvang regelmatig de Baby-Dump Nieuwsbrief. Hoe kan ik mezelf daarvoor afmelden?
Hoe kan ik het wachtwoord van mijn account wijzigen?
Bij de aanbiedingen op de kinderwagens wordt gesproken over een combi-kinderwagen. Wat wordt er bedoeld met een combi-kinderwagen?

 

BESTELLEN

Hoe kan ik iets bestellen bij Baby-Dump?
Hoe kan ik iets bestellen via internet?
Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Hoe weet ik of mijn bestelling via internet goed is ontvangen?
Kan ik vanuit het buitenland bestellen?
Kan ik mijn bestelde babykamer ook laten monteren.
Worden er leveringskosten in rekening gebracht?
Moet ik leverkosten betalen wanneer ik mijn bestelling wil afhalen in de winkel?
Moet ik leverkosten betalen wanneer ik mijn bestelling wil afhalen in een BPost-ophaalpunt?
Moet ik extra leverkosten betalen als er iets wordt nageleverd?
Moet ik extra leverkosten betalen wanneer ik iets bijbestel?
Zijn de getoonde bedragen inclusief BTW en eventuele andere heffingen?
Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe ontvang ik een nieuw wachtwoord?
Is het mogelijk om mijn geboortelijst online te beheren?
Vanaf wanneer liggen de cadeautjes van mijn geboortelijst klaar?

 

BETALEN

Op welke manieren kan ik betalen?
Kan ik op krediet kopen?
Moet ik de gehele bestelling ineens betalen?
Een gedeelte van mijn bestelling wordt nageleverd. Moet ik nu toch de gehele bestelling voldoen?
Wat is jullie bank-/girorekening?
Hoelang duurt het voordat mijn betaling verwerkt is?
Ik heb net mijn betaling overgemaakt. Wanneer wordt mijn bestelling uitgeleverd?
Ik heb net mijn betaling overgemaakt. Hoe weet ik of deze goed is ontvangen?
Wat is iDeal?
Hoe snel wordt mijn betaling via iDeal verwerkt?
Kan Baby-Dump garanderen dat iDeal veilig is?
Mijn computer liep vast tijdens het betalen via iDeal. Wat nu?
Met welke creditcards kan ik betalen op de webshop van Baby-Dump?
Hoe snel wordt mijn betaling via creditcard verwerkt?
Kan Baby-Dump garanderen dat betalen via creditcard veilig is?
Mijn computer liep vast tijdens het betalen via creditcard. Wat nu?
Is er een maximum aan het bedrag welke ik via creditcard kan betalen?
Wat is Bancontact/Mister Cash?
Bij welke banken kan ik gebruikmaken van Bancontact/Mister Cash?
Hoe snel wordt mijn betaling via Bancontact/Mister Cash verwerkt?
Kan Baby-Dump garanderen dat betalen via Bancontact/Mister Cash veilig is?
Mijn computer liep vast tijdens het betalen via Bancontact/Mister Cash. Wat nu?

 

LEVEREN

Waarom wordt mijn bestelling niet direct afgeleverd?
Levert Baby-Dump ook in het buitenland?
Kan ik zelf kiezen wanneer mijn bestelling wordt uitgeleverd?
Kan ik mijn bestelling ook op een ander adres laten bezorgen?
Hoe maak ik een afspraak voor de uitlevering van mijn bestelling?
Wat moet ik doen als ik op vakantie ga en mijn bestelling is nog niet geleverd?
Worden grote artikelen ook meteen geleverd?
Ik woon in een flat/appartement. Worden grote artikelen nu toch bezorgd?
Ik heb ervoor gekozen om mijn bestelling af te halen in één van jullie winkels. Wanneer kan ik mijn bestelling afhalen?
Moet ik mij legitimeren wanneer ik mijn bestelling kom afhalen in de winkel?
Ik heb ervoor gekozen om mijn bestelling af te halen bij een BPost-ophaalpunt. Wanneer kan ik mijn bestelling afhalen?
Kan ik zelf kiezen in welke Bpost-locatie ik mijn bestelling wil afhalen?
Ik was niet thuis toen jullie langs kwamen om de bestelling te leveren. Wat nu?
Ik heb mijn bestelling nog steeds niet ontvangen. Wat nu?
Mijn bestelling is niet geleverd op de afgesproken datum. Wat nu?
Neemt Baby-Dump het verpakkingsmateriaal ed. mee retour?

 

RETOURNEREN / RUILEN

Hoe kan ik (een gedeelte van) mijn bestelling annuleren?
Ik wil graag een artikel ruilen / retourneren. Hoe doe ik dit?
Hoe krijg ik mijn geld terug wanneer ik een artikel retour stuur?
Worden de kosten voor het retour zenden van artikelen vergoed?
Hoelang is het zichttermijn/herroepingsrecht bij Baby-Dump?
Hulp nodig bij het terugzenden van artikelen?
Ik wil graag een artikel terugzenden, maar het artikel is beschadigd. Wat nu?
Ik heb een teleurstellende zwangerschap gehad. Kan ik mijn bestelling(en) retour zenden?
Hoe kan ik mijn oude elektrische apparaat inleveren?

 

KLACHTEN

Heb ik garantie op artikelen?
Ik heb een klacht. Wat moet ik nu doen?
Ik heb de meubels reeds gemonteerd of ik ben de meubels aan het monteren en nu heb ik een klacht. Wat nu?
Hoe lang duurt het voor mijn klacht is opgelost?
Hoe weet ik wanneer jullie langskomen om mijn klacht op te lossen?
Wat moet ik doen als ik op vakantie ga en mijn klacht is nog niet opgelost?
Heb ik nog garantie wanneer er een klacht is opgelost?
Geschillencommissie BeCommerce

 

 

ALGEMEEN

 


Mijn naam/adres is veranderd. Moet ik dit doorgeven aan Baby-Dump?

Ja, u moet iedere adreswijziging doorgeven. Baby-Dump heeft de juiste adresgegevens nodig om uw bestelling te kunnen leveren. Zolang Baby-Dump geen adreswijziging heeft ontvangen, gaat Baby-Dump ervan uit dat u nog steeds woonachtig bent op het laatst bij Baby-Dump bekende adres.

naar boven


Hoe kan ik een naam-/adreswijziging doorgeven?

Om een adreswijziging voor een lopende bestelling door te geven, neemt u contact op met Baby-Dump. Contact opnemen kan via telefoon: 0032 (0)15 280 120, fax: 0032 (0)15 280 129 of e-mail: service@baby-dump.be.

Als u  het adres wil wijzigen voor uw account van onze webshop kunt u deze zelf aanpassen tijdens het afronden van een bestelling. Wanneer u inlogt tijdens het afronden van de bestelling dan kunt u de gegevens die u wilt wijzigen aanpassen door op "gegevens wijzigen" te klikken.

naar boven


Waar vind ik de openingstijden van de winkels?

U vindt alle informatie over de Baby-Dump winkels door op winkels te klikken, boven aan onze website.

naar boven


Hoe kan ik de GRATIS Baby-Dump brochure aanvragen?

De eenvoudigste manier is om het aanvraagformulier in te vullen op onze website.

naar boven


Ik krijg regelmatig post van Baby-Dump. Hoe kan ik mij hiervoor afmelden?

Om geen post meer te ontvangen van Baby-Dump kunt u het beste contact opnemen met Baby-Dump. Dit kan via telefoon: 0032 (0)15 280 120, fax: 0032 (0)15 280 129 of e-mail: service@baby-dump.be.

naar boven


Ik wil graag de Baby-Dump Nieuwsbrief ontvangen. Wat moet ik nu doen?

De makkelijkste manier om uzelf aan te melden voor de Baby-Dump nieuwsbrief is via onze website. In de rechter zijbalk van de website vindt u een knop om naar het aanmeldingsformulier te gaan.

Wanneer u de Gratis Baby-Dump brochure aanvraagt en u vult uw e-mailadres daarbij in en vinkt het vakje Ja bij "Wil je op de hoogte blijven van de laatste nieuwtjes op babygebied?" aan, dan kom u ook automatisch op de mailinglijst voor onze nieuwsbrief.

Tevens is het mogelijk om aan te geven dat u onze nieuwsbrief wilt ontvangen tijdens het aanmaken van een account voor onze website.
 

naar boven


Ik ontvang regelmatig de Baby-Dump Nieuwsbrief. Hoe kan ik mezelf daarvoor afmelden?

U kunt uzelf afmelden door aan het eind van de Baby-Dump nieuwsbrief te klikken op "Afmelden nieuwsbrief".

U kunt uiteraard contact opnemen met Baby-Dump om uzelf af te melden voor onze Nieuwsbrief. Contact opnemen kan via telefoon: 0032 (0)15 280 120, fax: 0032 (0)15 280 129 of e-mail: service@baby-dump.be.

naar boven


Hoe kan ik het wachtwoord van mijn account wijzigen?

U kunt uw wachtwoord wijzigen door tijdens het bestellen, nadat u bent ingelogd, te kiezen om uw gegevens te wijzigen. Vul op de pagina die nu verschijnt het wachtwoord van uw keuze in bij "Nieuw Wachtwoord" en bij "Herhaal Wachtwoord". Wanneer u op verzenden klikt wordt uw nieuwe wachtwoord opgeslagen.

naar boven


Bij de aanbiedingen op de kinderwagens wordt gesproken over een combi-kinderwagen. Wat wordt er bedoeld met een combi-kinderwagen?

Met een combi-kinderwagen wordt bedoeld een complete kinderwagen. Dat wil zeggen een wandelwagen en een reiswieg.

naar boven

 

BESTELLEN

 


Hoe kan ik iets bestellen bij Baby-Dump?

U kunt op de volgende manieren een bestelling plaatsen bij Baby-Dump:

  • Via onze Website,
  • In de winkels, in Mechelen of in Gent,
  • Via e-mail op verkoop@baby-dump.be,
  • Of telefonisch op telefoonnummer: 0032 (0)15 280 120.

naar boven


Hoe kan ik iets bestellen via internet?

Indien u een bestelling wilt plaatsen via internet dan kan dit via een paar eenvoudige stappen.

Wanneer u een artikel ziet dat u wilt bestellen, klik dan op de groene knop ‘Bestellen’ bij het betreffende artikel. Het artikel wordt dan toegevoegd aan het winkelwagentje en u komt nu vanzelf in het winkelmandje terecht. Wil u nog meer artikelen bestellen, kies dan voor ‘Verder winkelen’. Als u klaar bent met bestellen, klik dan op ‘Bestelling afronden’. Wij hebben voor het bestel gemak alle stappen voor het afronden van uw bestelling samengevoegd op één enkele pagina.

Stap 1 Je gegevens:
Wanneer u voor het eerst een bestelling bij ons plaatst via onze webshop dan kunt u hier uw naam en adres invullen. Tevens kiest u hier een wachtwoord, zodat u bij een volgende bestelling eenvoudig kunt inloggen. U kunt bij deze stap ook aangeven of de bestelling op een ander adres moet worden afgeleverd door onderaan ´Ik wil een afwijkend afleveradres opgeven´ aan te vinken. Wanneer u eerder iets gekocht heeft via onze webshop klik dan boven aan de pagina op ‘inloggen’. U kunt nu inloggen met uw e-mailadres en wachtwoord.

Stap 2 Leveringsmethode:
Bij deze stap geeft u aan of u de bestelling thuis wilt laten bezorgen of dat u de bestelling wilt komen afhalen in onze winkel of bij een BPost-ophaalpunt. Wanneer u ervoor kiest de bestelling af te halen bij een BPost-ophaalpunt dan kiest u hier meteen het BPost-ophaalpunt waar u de bestelling wilt afhalen.

Stap 3 Bezorg- of ophaalmoment:
Bij deze stap kiest u voor het bezorg- of ophaalmoment.  Zo bepaalt u zelf wanneer u de bestelling wilt ontvangen. De mogelijke opties zijn afhankelijk van uw keuze in stap 2 (Leveringsmethode).

  • Wanneer u heeft gekozen voor bezorgen dan kiest u eenvoudig voor de dag waarop u de bestelling wilt ontvangen. Gratis aflevering is ook mogelijk in heel België op zaterdag en op de postcodes 1000 t/m 3999 en 8000 t/m 9999 op maandag t/m vrijdag in de avond (tussen 18.00- 21.00 uur). Indien u ervoor kiest om uw bestelling geleverd krijgen op maandag t/m vrijdag in de avond, dan betaalt u € 1,50 extra verzendkosten.
  • Heeft u gekozen voor afhalen in onze winkel dan geeft u hier aan in welke week u de bestelling wilt komen afhalen.
  • Wanneer u heeft gekozen voor afhalen bij een BPost-ophaalpunt dan kunt u de bestelling de volgende dag vanaf 11.00 uur ophalen. Bij een bestelling die u gaat afhalen bij een BPost-ophaalpunt dient u altijd vooraf te betalen.


Indien een artikel niet voorradig is wordt hier aangegeven vanaf welke week dit artikel weer leverbaar is. Tevens wordt er gevraagd of u de bestelling ineens of in delen wilt ontvangen.

Stap 4 Betaalwijze: Bij deze stap kunt u een keuze maken uit de diverse betaalmethodes. Deze betaalmethodes worden uitgelegd onder Betaalinfo.

 

Stap 5 Overzicht van uw bestelling:

Hier vindt u een overzicht van uw bestelling. U kunt hier eventuele opmerkingen bij de bestelling invullen. Als u akkoord gaat met de algemene voorwaarden klikt u op het vakje om deze aan te vinken. Tevens vragen wij u om als extra controle hier aan te geven of alle gegevens juist zijn ingevuld. Wanneer u alles hebt ingevuld klik dan op ´Betalen/Bestelling afronden´ om de bestelling af te ronden.

Heeft u bij stap 4 gekozen om te betalen via Bancontact/Mister Cash, Creditcard of iDeal dan komt u nu op de betaalpagina van de gekozen methode. Volg hier de instructies die op het scherm komen. Na uw bestelling ontvang u een e-mail ter bevestiging.

naar boven


Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Wanneer u voor 16.00 uur een bestelling plaatst via onze website en kiest u ervoor om direct te betalen via Bancontact/Mister Cash, creditcard of iDeal dan wordt uw bestelling indien deze op voorraad is de eerst volgende werkdag door BPost in België thuisbezorgd, tenzij u tijdens het plaatsen van uw bestelling voor een ander levermoment kiest. Aflevering is ook mogelijk in heel België op zaterdag en op de postcodes 1000 t/m 3999 en 8000 t/m 9999 op maandag t/m vrijdag in de avond (tussen 18.00 - 21.00 uur). Indien u ervoor kiest om uw bestelling geleverd krijgen op maandag t/m vrijdag in de avond, dan betaalt u € 1,50 extra verzendkosten.

Wanneer uw bestelling via BPost wordt verzonden ontvangt u op het door u opgegeven emailadres een Track and Trace code waarmee u de bestelling kunt volgen.

Besteld op: Eerste mogelijke leverdag in België door BPost :
Maandag Dinsdag
Dinsdag Woensdag
Woensdag Donderdag
Donderdag Vrijdag
Vrijdag Zaterdag
Zaterdag Maandag

 

Voorradige artikelen zijn te herkennen aan het "op voorraad" logo. Bij niet voorradige artikelen staat de eerst mogelijke leverdatum vermeld. Indien de bestelling niet (geheel) voorradig is, wordt de eerst mogelijke leverweek aangegeven in de bestelprocedure. Voor het thuisbezorgen van grote en/of zware artikelen wordt (telefonisch) contact met u opgenomen voor het maken van een leveringsafspraak.

Wanneer u ervoor kiest het te betalen bedrag van de bestelling over te maken, dan wordt de bestelling verzonden zodra het volledige bedrag op onze rekening staat.

Wanneer u ervoor kiest om de bestelling af te halen in de winkels, in Mechelen of in Gent, dan wordt de bestelling binnen één week aangeleverd naar de winkel. Wanneer de bestelling voor u klaar ligt dan nemen wij altijd contact met u op. Wij verzoeken u vriendelijk te wachten totdat wij contact met u opnemen om de bestelling te komen ophalen in de winkel.

Kiest u ervoor om de bestelling af te halen bij een BPost-ophaalpunt dan kunt u deze de volgende dag vanaf 11.00 uur afhalen bij het BPost-ophaalpunt van uw keuze. Uw bestelling blijft 15 dagen bij het desbetreffende BPost-ophaalpunt liggen. Bij een bestelling die u gaat afhalen bij een BPost-ophaalpunt dient u altijd vooraf te betalen.

 

 

naar boven


Hoe weet ik of mijn bestelling via internet goed is ontvangen?

Wanneer u een bestelling plaats via onze webshop wordt er een e-mail verzonden naar het e-mailadres welke u heeft opgegeven in de bestelprocedure. Deze e-mail bevestigd dat u een bestelling hebt geplaatst en dat Baby-Dump deze heeft ontvangen.

naar boven


Kan ik vanuit het buitenland bestellen?

Ja, u kunt ook bij Baby-Dump bestellen wanneer u in het buitenland woont. Baby-Dump bezorgt echter alleen in België en Nederland.

naar boven


Kan ik mijn bestelde babykamer ook laten monteren.

Ja, u kunt de bestelde babykamer ook laten monteren. Onze ervaren monteurs doen dit dan meteen bij de aflevering van de babykamer. Aan het laten monteren van de babykamer zitten echter wel extra kosten.

Wanneer uw babykamer gemonteerd wordt kan het langer duren voor wij de bestelling kunnen inplannen in onze bezorgdienst.

Indien u een bestelling wilt laten monteren, neem dan contact op met Baby-Dump. U hoort dan meteen wat dit kost. Contact opnemen kan via telefoon: 0032 (0)15 280 120, fax: 0032 (0)15 280 129 of e-mail: routeplanning@baby-dump.be

naar boven


Worden er leveringskosten in rekening gebracht?

Kiest u voor aflevering aan huis en bestelt u voor minder dan € 20,00, dan berekent Baby-Dump voor levering in geheel België ongeacht het gewicht slechts € 3,50 verzendkosten. Rembourszendingen naar België zijn helaas niet mogelijk. U dient dus de bestelling vooraf of bij aflevering te betalen of af te halen in de winkel. Bij bestellingen boven € 20,00 vervallen de verzendkosten; de extra verzendkosten voor het op maandag t/m vrijdag in de avond ontvangen van uw bestelling t.w.v. € 1,50 blijven.

naar boven


Moet ik leverkosten betalen wanneer ik mijn bestelling wil afhalen in de winkel?

Wanneer u de bestelling wilt afhalen in de winkels, in Mechelen of in Gent, dan worden er geen leveringskosten berekend. Baby-Dump zorgt ervoor dat uw bestelling zo snel mogelijk wordt aangeleverd naar het filiaal.

naar boven


Moet ik leverkosten betalen wanneer ik mijn bestelling wil afhalen in een BPost-ophaalpunt?

Wanneer u de bestelling wilt afhalen in een BPost-ophaalpunt en bestelt u voor meer dan €20,- dan worden er geen lever-/rembourskosten berekend. Baby-Dump zorgt ervoor dat uw bestelling zo snel mogelijk wordt aangeleverd naar het betreffende BPost-ophaalpunt.

naar boven


Moet ik extra leverkosten betalen als er iets wordt nageleverd?

Wanneer een artikel op het moment van bestellen niet op voorraad is heeft u 2 verzendmogelijkheden. U kunt tijdens het afronden van de bestelling aangeven van welke van de 2 verzendmogelijkheden u gebruik wilt maken.

  • U kunt de gehele bestelling ineens ontvangen wanneer alle artikelen op voorraad zijn. U betaalt dan maar 1 keer de verzendkosten.
  • U kunt ook ervoor kiezen om de artikelen die wel op voorraad zijn meteen te ontvangen en de overige artikelen te ontvangen zodra deze weer op voorraad zijn. U betaalt dan zowel voor de eerste, als voor de tweede levering verzendkosten. 


Komt u afhalen in de winkel dan betaalt u uiteraard geen verzendkosten.

Wanneer een artikel wordt nageleverd, terwijl dit op het moment van bestellen wel als op voorraad werd weergegeven, berekent Baby-Dump geen extra leverkosten.

naar boven


Moet ik extra leverkosten betalen wanneer ik iets bijbestel?

Nee, Baby-Dump berekent maar één keer verzendkosten per bestelling. Wanneer het totaalbedrag van de bestelling samen met de bijbestelling(en) boven de € 20,00 komt vervallen de verzendkosten.

naar boven


Zijn de getoonde bedragen inclusief BTW en eventuele andere heffingen?

Alle op www.baby-dump.nl vermelde prijzen zijn inclusief BTW en exclusief de eventuele verzendkosten.

naar boven


Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe ontvang ik een nieuw wachtwoord?

Bij het afronden van uw bestelling klikt u op "inloggen" om de inlog pagina te openen. Hier staat linksonder "Wachtwoord vergeten?". Als u hierop klikt komt u op een pagina waar om uw e-mail adres wordt gevraagd. Wanneer u hier uw e-mail adres invult en op verzenden klikt wordt er een nieuw wachtwoord aangemaakt en deze wordt naar uw e-mail adres verstuurd.

U kunt dan inloggen door middel van uw e-mail adres en het nieuwe wachtwoord. Let op!! U moet het wachtwoord precies met alle hoofd- en kleine letters overnemen.

Dit nieuwe wachtwoord kunt u wijzigen door bij het afronden van uw bestelling, nadat u bent in gelogd op "gegevens wijzigen" te klikken. Vul op de pagina die nu verschijnt het wachtwoord naar keuze in bij "Nieuw Wachtwoord" en bij "Herhaal Wachtwoord". Wanneer u op verzenden klikt wordt uw nieuwe wachtwoord opgeslagen.

naar boven


Is het mogelijk om mijn geboortelijst online te beheren?

U kunt uw geboortelijst eenvoudig zelf online beheren. Uiteraard bent u ook welkom om dit in de winkel te doen.

naar boven


Vanaf wanneer liggen de cadeautjes van mijn geboortelijst klaar?

De cadeautjes van uw geboortelijst liggen vanaf een vooraf afgesproken tijdstip klaar in de Baby-Dump winkels, in Mechelen of in Gent.

naar boven

 

BETALEN

 


Op welke manieren kan ik betalen?

U kunt uw bestelling bij Baby-Dump op verschillende manieren betalen.

  • Maak het totaalbedrag van de bestelling aan ons over op een van onderstaand rekeningnummers. Vermeld hierbij de naam en het adres waarop de bestelling staat. Bij een bestelling via onze webshop is een vermelding van het ordernummer voldoende.
  • U kunt ook betalen via Bancontact/Mister Cash. Baby-Dump accepteert Bancontact/Mister Cash betalingen via Buckaroo.
  • Tijdens het bestellen kunt u direct betalen met creditcard. Baby-Dump accepteert creditcardbetalingen via Buckaroo
  • Heeft u een Nederlandse bank dan kunt u gebruik maken van het iDeal betaalsysteem. Tijdens het bestellen komt u vanzelf op de site voor internet-bankieren van uw bank. Hier hoeft u alleen maar in te loggen en akkoord te geven voor de betaalopdracht.
  • Wanneer u de bestelling komt afhalen in de Baby-Dump winkels, in Mechelen of in Gent, kunt u de bestelling daar contant betalen. U kunt daar ook een vooruitbetaling doen. U betaalt dan gewoon contant, met pin of met creditcard aan de kassa.


Rekening informatie:

België:
IBAN: BE18 3631 1374 4765
Rekeningnummer: 363-1137447-65
tnv: Baby-Dump B.V.B.A.
Naam Bank: ING Bank België
BIC/SWIFT: BBRUBEBB

Nederland:
IBAN: NL32 RABO 0322 7528 17
BIC/SWIFT: RABONL2U
tnv: Baby-Dump B.V.
Naam bank: Rabobank

naar boven


Kan ik op krediet kopen?

Nee, u kunt niet op krediet kopen. Het te betalen bedrag van de bestelling, verminderd met eventuele later te leveren artikelen, dient op het moment van uitlevering voldaan te worden, dan wel voldaan te zijn.

naar boven


Moet ik de gehele bestelling ineens betalen?

Nee, u kunt de bestelling ook in gedeeltes vooruitbetalen. Het te betalen bedrag van uw bestelling, verminderd met eventuele later te leveren artikelen, dient op het moment van uitlevering echter wel voldaan te worden, dan wel voldaan te zijn.

naar boven


Een gedeelte van mijn bestelling wordt nageleverd. Moet ik nu toch de gehele bestelling voldoen?

Nee, u hoeft alleen de artikelen te betalen die op dat moment worden geleverd. De overige artikelen kunnen dan betaald worden wanneer deze worden nageleverd.

naar boven


Wat is jullie bank-/girorekening?

Onze rekeninginformatie is als volgt.

België:

IBAN: BE18 3631 1374 4765
Rekeningnummer: 363-1137447-65
tnv: Baby-Dump B.V.B.A.
Naam Bank: ING Bank België
BIC/SWIFT: BBRUBEBB
 

Nederland:

IBAN: NL32 RABO 0322 7528 17
BIC/SWIFT: RABONL2U
tnv: Baby-Dump B.V.
Naam bank: Rabobank


Vermeld hierbij de naam en het adres waarop de bestelling staat. Bij een bestelling via onze webshop is een vermelding van het ordernummer voldoende.

naar boven


Hoelang duurt het voordat mijn betaling verwerkt is?

De tijd voordat uw betaling door de bank is verwerkt is afhankelijk van uw bank en van de manier van overmaken. Wanneer u de betaling elektronisch overmaakt (bv via internetbankieren) is uw betaling meestal binnen één a twee werkdagen bijgeschreven op de rekening van Baby-Dump. Zodra uw betaling op de rekening van Baby-Dump is bijgeschreven wordt uw betaling verwerkt.

naar boven


Ik heb net mijn betaling overgemaakt. Wanneer wordt mijn bestelling uitgeleverd?

Afhankelijk van de manier van overmaken en van de bank, duurt het meestal één a twee werkdagen voordat de betaling is bijgeschreven op rekening van Baby-Dump. Wanneer deze is ontvangen wordt uw bestelling indien deze op voorraad is met maximaal 2 werkdagen thuisbezorgd. Indien de bestelling niet voorradig is, nemen wij direct contact met u op. Bij bestellingen van grotere artikelen is de levertijd meestal wat langer. Baby-Dump neemt dan contact met u op voor het maken van afspraak voor de levering van de bestelling.

naar boven


Ik heb net mijn betaling overgemaakt. Hoe weet ik of deze goed is ontvangen?

Let bij het overmaken goed op of dat u het bedrag overmaakt naar het juiste rekeningnummer. Vermeld bij de betaling de naam en het adres waarop de bestelling staat. Bij een bestelling via onze webshop is een vermelding van het ordernummer voldoende. Baby-Dump heeft dan voldoende informatie om de betaling bij de juiste bestelling te verwerken.

naar boven


Wat is iDeal?

iDeal is een veilige en snelle online betaalmogelijkheid van de Nederlandse banken waarmee u meteen bij het bestellen de betaling kunt overmaken aan Baby-Dump. U maakt de betaling dan over in uw eigen internet-betaalomgeving. De manier van overmaken gaat op dezelfde manier zoals u gewend bent en met dezelfde beveiligingseisen van uw eigen bank. Het enig verschil is dat de gegevens reeds voor u zijn ingevuld.

naar boven


Hoe snel wordt mijn betaling via iDeal verwerkt?

Wanneer Baby-Dump uw bestelling ontvangt wordt de betaling via iDeal meteen verwerkt.

naar boven


Kan Baby-Dump garanderen dat iDeal veilig is?

Ideal werkt via de intenet-betaalomgeving van uw eigen bank en hanteert dus dezelfde beveiligingseisen als uw bank. Betalen via iDeal is dus net zo veilig als betalen via internet-bankieren.

naar boven


Mijn computer liep vast tijdens het betalen via iDeal. Wat nu?

Als u geen bevestigingsscherm bij uw iDeal betaling heeft gekregen dan is de betaling waarschijnlijk mislukt. Via uw eigen internet-betaalomgeving kunt u nakijken of uw betaling via iDeal is verwerkt. Mocht u toch twijfelen, neem dan contact op met Baby-Dump. Dit kan via telefoon: 0032 (0)15 280 120, fax: 0032 (0)15 280 129 of e-mail: service@baby-dump.be.

naar boven


Met welke creditcards kan ik betalen op de webshop van Baby-Dump?

Op dit moment accepteert Baby-Dump betalingen met Mastercard en Visa. In de toekomst wordt dit wellicht uitgebreid.

Wij accepteren alleen creditcards welke zijn uitgegeven in Nederland, België en Duitsland. Dit is ingesteld in verband met fraudepreventie.

naar boven


Hoe snel wordt mijn betaling via creditcard verwerkt?

Wanneer Baby-Dump uw bestelling ontvangt wordt uw betaling via creditcard meteen verwerkt.

naar boven


Kan Baby-Dump garanderen dat betalen via creditcard veilig is?

Baby-Dump accepteert creditcardbetalingen via Buckaroo. Deze betaalmodule hanteert strenge beveiligingseisen. Er worden geen creditcardgegevens opgeslagen op de website van Baby-Dump of op de module van Buckaroo.

naar boven


Mijn computer liep vast tijdens het betalen via creditcard. Wat nu?

Als u geen bevestigingsscherm van uw creditcardbetaling heeft gekregen dan is de betaling waarschijnlijk mislukt. Via uw eigen creditcard aanbieder (bv. uw bank) kunt u navragen of uw betaling bij Baby-Dump is verwerkt. U kunt uiteraard ook contact opnemen met Baby-Dump. Wij kunnen de status van uw betaling dan direct nakijken. Dit kan via telefoon: 0032 (0)15 280 120, fax: 0032 (0)15 280 129 of e-mail: service@baby-dump.be.

naar boven


Is er een maximum aan het bedrag welke ik via creditcard kan betalen?

Ja. U kunt alleen bestellingen tot € 1750,00 betalen via creditcard. Mocht u voor een groter bedrag willen bestellen dan kan dit door een van de andere betalingsmogelijkheden te kiezen.

Dit maximum is ingesteld in verband met fraudepreventie.

naar boven


Wat is Bancontact/Mister Cash?

Bancontact/Mister Cash is een veilige en snelle online betaalmogelijkheid waarmee u meteen bij het bestellen uw betaling kunt overmaken aan Baby-Dump. Om met Bancontact/Mister Cash te kunnen betalen heeft u het kaartnummer en de vervaldatum van uw betaalkaart nodig. De manier van overmaken gebeurt met dezelfde beveiligingseisen van uw eigen bank. Het enige verschil is dat de gegevens reeds voor u zijn ingevuld.

naar boven


Bij welke banken kan ik gebruikmaken van Bancontact/Mister Cash?

Op dit moment ondersteunt ongeveer 90% van de Belgische banken Bancontact/Mister Cash. Informeer bij uw bank of u gebruik kunt maken van deze betaalmethode.

naar boven


Hoe snel wordt mijn betaling via Bancontact/Mister Cash verwerkt?
Wanneer Baby-Dump uw bestelling ontvangt wordt uw betaling via Bancontact/Mister Cash meteen verwerkt.

naar boven


Kan Baby-Dump garanderen dat betalen via Bancontact/Mister Cash veilig is?

Baby-Dump accepteert Bancontact/Mister Cash betalingen via Buckaroo van de ING-Bank. Deze betaalmodule hanteert strenge beveiligingseisen. Er worden geen betaalkaart gegevens opgeslagen op de website van Baby-Dump of op de module van Buckaroo.

naar boven


Mijn computer liep vast tijdens het betalen via Bancontact/Mister Cash. Wat nu?

Als u geen bevestigingsscherm van uw Bancontact/Mister Cash betaling heeft gekregen dan is de betaling waarschijnlijk mislukt. Via uw eigen internet-betaalomgeving kunt u nakijken of uw betaling via Bancontact/Mister Cash is verwerkt. U kunt uiteraard ook contact opnemen met Baby-Dump. Wij kunnen de status van uw betaling dan direct nakijken. Dit kan via telefoon: 0032 (0)15 280 120, fax: 0032 (0)15 280 129 of e-mail: service@baby-dump.be.

Wanneer de betaling niet gelukt is maak dan nooit zomaar het bedrag over op een van onze bankrekeningen. Wij kunnen deze dan niet bij de niet gelukte bestelling plaatsen.

naar boven

 

LEVEREN

 


Waarom wordt mijn bestelling niet direct afgeleverd?

Wanneer u voor 16.00 uur een bestelling plaatst via onze website en kiest u ervoor om direct te betalen via Bancontact/Mister Cash, creditcard of iDeal dan wordt uw bestelling indien deze op voorraad is de eerst volgende werkdag door BPost in België thuisbezorgd. Aflevering is ook mogelijk in heel België op zaterdag en op de postcodes 1000 t/m 3999 en 8000 t/m 9999 op maandag t/m vrijdag in de avond (tussen 18.00 - 21.00 uur). Indien u ervoor kiest om uw bestelling geleverd krijgen op maandag t/m vrijdag in de avond, dan betaalt u € 1,50 extra verzendkosten.

Wanneer uw bestelling via BPost wordt verzonden ontvangt u op het door u opgegeven emailadres een Track and Trace code waarmee u de bestelling kunt volgen.

Besteld op: Eerste mogelijke leverdag in België door BPost :
Maandag Dinsdag
Dinsdag Woensdag
Woensdag Donderdag
Donderdag Vrijdag
Vrijdag Zaterdag
Zaterdag Maandag


Voorradige artikelen zijn te herkennen aan het "op voorraad" logo. Bij niet voorradige artikelen staat de eerst mogelijke leverdatum vermeld. Indien de bestelling niet (geheel) voorradig is, wordt de eerst mogelijke leverweek aangegeven in de bestelprocedure. Voor het thuisbezorgen van grote en/of zware artikelen wordt (telefonisch) contact met u opgenomen voor het maken van een leveringsafspraak.

Wanneer u ervoor kiest het te betalen bedrag van de bestelling over te maken, dan wordt de bestelling verzonden zodra het volledige bedrag op onze rekening staat.

In sommige gevallen is het niet mogelijk om bovenstaand levertermijn te halen. Dit betreft bestellingen van grote artikelen (zoals babykamers, kinderwagens etc.), tijdelijk beperkte voorraad. Indien dit het geval is neemt Baby-Dump contact met u op.

 

naar boven


Levert Baby-Dump ook in het buitenland?

Baby-Dump bezorgt alleen in België en Nederland.

naar boven


Kan ik zelf kiezen wanneer mijn bestelling wordt uitgeleverd?

Ja, u kunt zelf bepalen wanneer u een bestelling ontvangt. Indien u de bestelling pas over enkele weken of zelfs maanden wilt ontvangen dan kunt u dit aangeven door de gewenste leverweek te kiezen tijdens de bestelprocedure.

naar boven


Kan ik mijn bestelling ook op een ander adres laten bezorgen?

Ja, u kunt een bestelling ook op een ander adres laten bezorgen. Tijdens de bestelprocedure kunt u een ander afleveradres opgeven.

Ook na het plaatsen van een bestelling is het mogelijk om het afleveradres te wijzigen (behalve wanneer de bestelling reeds verzonden is). Om het afleveradres te wijzigen, neem dan contact op met Baby-Dump. Dit kan via telefoon: 0032 (0)15 280 120, fax: 0032 (0)15 280 129 of e-mail: service@baby-dump.be.

naar boven


Hoe maak ik een afspraak voor de uitlevering van mijn bestelling?

Wanneer u één of meerdere grote artikelen (babykamers, kinderwagens etc.) besteld bij Baby-Dump dan neemt Baby-Dump contact met u op voor het maken van een afspraak voor de uitlevering van de bestelling. 

Mocht u zelf contact op willen nemen voor het uitleveren van een bestelling, neem dan contact op met Baby-Dump. Dit kan via telefoon: 0032 (0)15 280 120, fax: 0032 (0)15 280 129 of e-mail: routeplanning@baby-dump.be.

naar boven


Wat moet ik doen als ik op vakantie ga en mijn bestelling is nog niet geleverd?

Wanneer u op vakantie gaat voordat uw bestelling geleverd wordt, neem dan zo spoedig mogelijk contact op met Baby-Dump. Uw bestelling wordt dan pas verzonden wanneer u terugkomt van vakantie. Contact opnemen kan via telefoon: 0032 (0)15 280 120, fax: 0032 (0)15 280 129 of e-mail: service@baby-dump.be.

naar boven


Worden grote artikelen ook meteen geleverd?

Wanneer u grote artikelen (babykamer, kinderwagen ed.) bestelt dan kan het langer duren voordat Baby-Dump uw bestelling kan uitleveren. Baby-Dump zal contact met u opnemen om een afspraak te maken voor de levering.

naar boven


Ik woon in een flat/appartement. Worden grote artikelen nu toch bezorgd?

Ja, ook wanneer u in een flat of appartement woont, levert Baby-Dump de bestelling tot op de plaats waar u deze wilt hebben. Indien u in een flat/appartement woont dient u dit wel door te geven tijdens het plaatsen van de bestelling. Vermeld hierbij ook op welke verdieping dat u woont. Mocht u dit vergeten zijn door te geven bij het bestellen, dan kunt u dit later als nog doorgeven aan Baby-Dump. Dit kan via telefoon: 0032 (0)15 280 120, fax: 0032 (0)15 280 129 of e-mail: service@baby-dump.be

naar boven


Ik heb ervoor gekozen om mijn bestelling af te halen in één van jullie winkels. Wanneer kan ik mijn bestelling afhalen?

Wanneer de bestelling is aangeleverd naar de winkel, zal Baby-Dump contact met u opnemen. U kunt de bestelling ophalen na dit bericht.

naar boven


Moet ik mij legitimeren wanneer ik mijn bestelling kom afhalen in de winkel?

Nee, u hoeft uzelf niet te legitimeren wanneer u een bestelling komt afhalen. Wel is het raadzaam om de via e-mail ontvangen orderbevestiging uit te printen en deze mee te nemen naar het filiaal wanneer u de bestelling daar komt afhalen. Ook behoudt Baby-Dump zich het recht voor het vragen om een legitimatiebewijs.

naar boven


Ik heb ervoor gekozen om mijn bestelling af te halen bij een BPost-ophaalpunt. Wanneer kan ik mijn bestelling afhalen?

Wanneer u voor 16.00 uur heeft besteld en het artikel is voorradig dan kunt u de bestelling de volgende dag vanaf 11.00 uur ophalen in het BPost-ophaalpunt van uw keuze. Uw bestelling blijft 15 dagen bij het desbetreffende BPost-ophaalpunt liggen. Bij een bestelling die u gaat afhalen bij een BPost-ophaalpunt dient u altijd vooraf te betalen.

naar boven


Kan ik zelf kiezen in welke Bpost-locatie ik mijn bestelling wil afhalen?
Ja, u kunt zelf kiezen in welke BPost-ophaalpunt u de bestelling wilt afhalen. U krijgt een overzicht van de dichtstbijzijnde BPost-ophaalpunten bij uw postcode tijdens het bestellen.

naar boven


Ik was niet thuis toen jullie langs kwamen om de bestelling te leveren. Wat nu?

Wanneer u niet thuis was toen wij langs kwamen voor de uitlevering van de bestelling, neem dan contact op met Baby-Dump voor het maken van een nieuwe afspraak. Dit kan via telefoon: 0032 (0)15 280 120, fax: 0032 (0)15 280 129 of e-mail: routeplanning@baby-dump.be.

naar boven


Ik heb mijn bestelling nog steeds niet ontvangen. Wat nu?

Wanneer u een bestelling na een week nog niet hebt ontvangen en u heeft niets gehoord van Baby-Dump. Neem dan contact op met Baby-Dump.  Dit kan via telefoon: 0032 (0)15 280 120, fax: 0032 (0)15 280 129 of e-mail: service@baby-dump.be

naar boven


Mijn bestelling is niet geleverd op de afgesproken datum. Wat nu?

Wanneer u een datum, voor de levering van de bestelling, heeft afgesproken met Baby-Dump en u heeft deze niet ontvangen op deze datum, neem dan contact op met Baby-Dump. Dit kan via telefoon: 0032 (0)15 280 120, fax: 0032 (0)15 280 129 of e-mail: service@baby-dump.be

naar boven


Neemt Baby-Dump het verpakkingsmateriaal ed. mee retour?

In verband met meerdaagse routes en/of het retour laden van goederen is het niet mogelijk om verpakkingsmateriaal e.d. mee retour te nemen. Wij verzoeken u vriendelijk zelf voor afvoer hiervan zorg te dragen.

naar boven

 

RETOURNEREN / RUILEN

 


Hoe kan ik (een gedeelte van) mijn bestelling annuleren?

Indien u een bestelling of enkele artikelen uit een bestelling wilt annuleren, neem dan contact op met Baby-Dump. Dit kan via telefoon: 0032 (0)15 280 120, fax: 0032 (0)15 280 129 of e-mail: service@baby-dump.be

naar boven


Ik wil graag een artikel ruilen / retourneren. Hoe doe ik dit?

Bij Baby-Dump bieden we de mogelijkheid een artikel binnen 14 dagen na ontvangst te retourneren.* U zult diverse redenen kunnen hebben voor retour zenden van uw artikel. Voor een goede afwikkeling vragen we u het onderstaande retourformulier zo compleet mogelijk in te vullen, en de zending af te leveren bij een postkantoor bij jou in de buurt.

  1. Download één van onderstaande pdf formulieren en print deze uit.
  2. Vul het formulier zo volledig mogelijk in.
  3. Voeg een kopie van de aankoopfactuur bij in de doos.
  4. Het retourformulier kan samen met de factuur in de doos gestopt worden.
  5. Plak de doos zorgvuldig dicht.
  6. Breng de doos bij een Postkantoor bij u in de buurt en verstuur deze naar het onderstaande adres. Bewaar het kenmerk (barcode) van verzending goed.

 

Annuleren / Ruilen
Indien u een artikel wilt ruilen of de bestelling wilt annuleren, kan dit altijd binnen 14 dagen na aflevering van uw bestelling.* De termijn van 14 dagen gaat in op de dag, na aflevering van uw bestelling. Bestaat uw bestelling uit meerdere deelleveringen dan gaat de termijn van 14 dagen pas in na levering van het laatste product. Binnen deze termijn dient u ons hierover op de hoogte te stellen. Wanneer u de gehele  bestelling wilt annuleren zal het volledige aankoopbedrag inclusief de verzendkosten van de heenzending van de bestelling door ons binnen 14 dagen teruggestort worden op het rekeningnummer waarmee u de bestelling betaald heeft. Deze termijn start op het moment dat u aangeeft een artikel retour te gaan sturen. Tevens is het mogelijk om binnen 14 dagen na aankoop uw bestelling te retourneren of te ruilen in één van onze winkels.

>> Download retourformulier Baby-Dump

Je kunt ook gebruik maken van het Europese modelformulier voor herroeping.

>> Download Europees modelformulier

Beschadigd / incompleet geleverd
Heeft u een beschadigd/verkeerd artikel ontvangen of is het artikel incompleet geleverd dan kunt u dit binnen 14 dagen kosteloos retourneren. Artikelen die bezorgd zijn met de Baby-Dump bezorgservice kunnen doorgaans niet per post retour gestuurd worden, wij vragen u in dit geval contact op te nemen met onze klantenservice via service@baby-dump.be of telefoon +32 (0)15 – 280 120.

Verwerkingsproces retournering

Op het moment dat u het artikel retour stuurt, duurt het altijd even voordat deze door ons in ontvangst genomen kan worden. Normaliter duurt het 2-3 werkdagen voordat het pakket door BPost wordt afgeleverd. Zodra het pakket bij ons is afgeleverd, wordt deze uiteraard zo spoedig mogelijk verwerkt. Ons streven is om dit af te handelen binnen 1-3 werkdagen, mits het artikel voorradig is. Bij annulering ontvangt u zo snel mogelijk en uiterlijk met 14 dagen na ontbinding het aankoopbedrag inclusief de verzendkosten van de heenzending retour, mits het de complete bestelling betreft.

Teleurstellende zwangerschap
Bij een teleurstellende zwangerschap kunt u de ongebruikte artikelen retourneren naar Baby-Dump. Na ontvangst van de artikelen ontvangt u van ons het volledige aankoopbedrag terug. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

Retouradres:
Baby-Dump B.V.B.A.
t.a.v. retouren
Guido Gezellelaan 20
2800 Mechelen

*Voorwaarden

  • Artikelen mogen enkel binnen 14 dagen na ontvangst retour gestuurd worden. De termijn van 14 dagen gaat in op de dag dat u het laatste artikel van uw bestelling heeft ontvangen. Nadat u op duidelijke wijze (bijvoorbeeld e-mail, schriftelijk, fax of per post) heeft aangegeven te willen ruilen / retourneren heeft u nog 14 dagen om het artikel te retourneren. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht.
  • Voedingsartikelen waarvan de verzegeling is verbroken kunnen in verband met gezondheidsredenen niet retour gestuurd worden.
  • Stuur de artikelen compleet (inclusief alle toebehorende items bij het artikel) retour in de originele staat en, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking. Bij beschadigde of incomplete artikelen zijn wij genoodzaakt om kosten in rekening te brengen. Daarom adviseren wij u om te allen tijde de geleverde toebehoren te bewaren.
  • De terugbetaling wordt uitgevoerd op hetzelfde rekeningnummer waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk met een andere betaalmethode heeft ingestemd. Voor de terugbetaling worden geen kosten in rekening gebracht.
  • Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de artikelen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
  • Indien u een artikel retour stuurt vanuit Nederland kan dit enkel met PostNL of standaardpost (geen koeriersdiensten).
  • De directe kosten voor het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.

naar boven


Hoe krijg ik mijn geld terug wanneer ik een artikel retour stuur?

Terugbetaling geschiedt in eerste instantie met dezelfde betaalwijze als waarmee de aankoop is gedaan (indien technisch mogelijk), tenzij u het bedrag liever op een andere wijze terugbetaald krijgt. Wanneer u een artikel in de Baby-Dump winkels, in Mechelen of in Gent, terugbrengt, dan wordt het betaalde bedrag (inclusief eventueel door u betaalde bezorgkosten) voor het artikel contant terugbetaald. Bij grote geldbedragen wordt het geld overgemaakt naar uw bank-/girorekening. Indien u een artikel zelf terugzendt of wanneer Baby-Dump deze bij u komt ophalen (op afspraak) dan wordt het betaalde bedrag voor het teruggezonden artikel (inclusief eventueel door u betaalde bezorgkosten) zo spoedig mogelijk, maar altijd binnen 14 dagen nadat u Baby-Dump op de hoogte hebt gebracht van het herroepen van de aankoop, terugbetaald.

naar boven


Worden de kosten voor het retour zenden van artikelen vergoed?

De kosten die u maakt om de artikelen terug te zenden naar Baby-Dump (zoals post, pakketdienst, benzinekosten als u een filiaal bezoekt) worden niet door ons vergoed.

naar boven


Hoelang is het zichttermijn/herroepingsrecht bij Baby-Dump?

De zichttermijn/het herroepingsrecht geldt 14 dagen na ontvangst van de goederen. Wilt u van het herroepingsrecht gebruik maken dan dient u dit binnen deze 14 dagen na ontvangst van de artikelen aan Baby-Dump kenbaar te maken of de artikelen terug te zenden. Na deze melding heb je nog 14 dagen om het product terug te sturen.

naar boven


Hulp nodig bij het terugzenden van artikelen?

U kunt altijd telefonisch contact opnemen met Baby-Dump. Onze medewerkers kunnen dan met u afspreken hoe u het artikel kunt terugzenden of (in sommige gevallen) kunt u een afspraak maken dat Baby-Dump de artikelen bij u komt ophalen. Contact opnemen met Baby-Dump kan via: telefoon: 0032 (0)15 280 120, fax: 0032 (0)15 280 129 of e-mail: service@baby-dump.be.  

naar boven


Ik wil graag een artikel terugzenden, maar het artikel is beschadigd. Wat nu?

Als u een artikel wilt terugbrengen of terugzenden, maar het is beschadigd, dan is Baby-Dump niet verplicht om de waardevermindering te vergoeden. In dat geval adviseren we om altijd van tevoren contact op te nemen met Baby-Dump. Dit kan via: telefoon: 0032 (0)15 280 120, fax: 0032 (0)15 280 129 of e-mail: service@baby-dump.be.

naar boven


Ik heb een teleurstellende zwangerschap gehad. Kan ik mijn bestelling(en) retour zenden?

Baby-Dump biedt een koopgarantie. Bij een teleurstellende zwangerschap zal Baby-Dump alle ongebruikte artikelen retour nemen en krijgt u het reeds voor deze artikelen betaalde bedrag terugbetaald. Zijn de artikelen nog niet geleverd, dan wordt de eventuele aanbetaling terugbetaald. De koopgarantie is geldig tot de geboorte van uw baby en geldt niet voor goederen die al gebruikt en/ of gewassen zijn.

Mocht u gebruik willen maken van onze koopgarantie, neem dan contact op met Baby-Dump. Dit kan via telefoon: 0032 (0)15 280 120, fax: 0032 (0)15 280 129 of e-mail: service@baby-dump.be.  

naar boven


Hoe kan ik mijn oude elektrische apparaat inleveren?

Wanneer U een nieuw elektrisch apparaat koopt kunt u soortgelijke oude apparaten kosteloos inleveren. U kunt dit op één van de volgende manieren doen:

 

  • Is het apparaat nog bruikbaar: Als het apparaat nog behoorlijk functioneert, waarom niet wegschenken aan iemand die het nog kan gebruiken: een kennis, een vereniging, een school of een jeugd beweging? Of geef herbruikbare toestellen nog een tweede leven via een Kringwinkel. Na een opknapbeurt wordt het apparaat verkocht voor een verminderde prijs. Meer informatie over de Kringwinkel vindt u voor Vlaanderen op www.dekringwinkel.be of www.komosie.be. Voor Wallonië en in Brussel op www.res-sources.be.
  • Inleveren bij het containerpark: U kunt oude en gebruikte elektrische apparaten in leveren in het containerpark bij u in de buurt. In en rond het ´Recupel/huisje´ zijn boxpalletten, vaten en containers beschikbaar om elektro/apparaten op te vangen. Uw parkwachter weet precies waar alles thuis hoort. Contacteer uw gemeente of intercommunale om het adres en de openingsuren van het dichtstbijzijnde containerpark te kennen.
  • Inleveren bij onze winkel: Wanneer u een nieuw elektrisch apparaat in de winkel aanschaft kunt u soortgelijke oude apparaten direct in de winkel inleveren. Zorg er wel voor dat het oude apparaat leeg en schoon is (vrijgemaakt van vloeistoffen en vetten)  
  • Inleveren bij levering: U kunt kleine soortgelijke oude apparaten direct meegeven aan de pakketbezorger van BPost op het moment dat u het nieuwe apparaat ontvangt.

        Zorg er wel voor dat:

  • het apparaat in een stevige verpakking met passende afmetingen zit of anders in een afgesloten zak die niet kan scheuren
  • het apparaat leeg en schoon is (vrijgemaakt van vloeistoffen en vetten)
  • eventuele losse onderdelen goed zijn vastgezet en dat het geheel goed verpakt is, zodat het apparaat tijdens het vervoer geen schade kan veroorzaken aan andere pakketten
  • het pakket niet groter is dan 175cm x 78cm x 58 cm en niet zwaarder is dan 30 kilo het onderstaande adres goed leesbaar is op de bovenkant van de verpakking

            Baby-Dump B.V.B.A.
            t.a.v. retouren
            Guido Gezellenlaan 20
            2800 MECHELEN

naar boven

 

KLACHTEN

 


Heb ik garantie op artikelen?

Als het door u bestelde artikel een gebrek vertoont, waardoor u het niet kunt gebruiken zoals u mocht verwachten, dan kunt u een beroep doen op de wettelijke garantie. Wij vragen u dan zo snel mogelijk contact op te nemen met Baby-Dump. Dit kan via: telefoon: 0032 (0)15 280 120, fax: 0032 (0)15 280 129 of e-mail: service@baby-dump.be.

naar boven


Ik heb een klacht. Wat moet ik nu doen?

Wanneer u een klacht hebt over een product of over onze dienstverlening kunt u het beste contact op nemen met Baby-Dump of naar de Baby-Dump winkels, in Mechelen of in Gent, gaan. 

  • Wanneer u bij de Baby-Dump winkels, in  Mechelen of in Gent, langs gaat, neem dan het artikel en de kassabon/afleverbon/geprinte orderbevestiging mee. Onze medewerkers in het filiaal kunnen u dan meteen helpen met het oplossen van de klacht.
  • Neem contact op met Baby-Dump. Onze medewerkers bespreken dan meteen met u hoe de klacht opgelost kan worden. Contact opnemen kan via telefoon: 0032 (0)15 280 120, fax: 0032 (0)15 280 129 of e-mail: service@baby-dump.be. Binnen 1 werkdag krijgt u inhoudelijke reactie op uw e-mail.

Let op!! Stuur nooit zomaar iets retour zonder contact op te nemen met Baby-Dump!!

naar boven


Ik heb de meubels reeds gemonteerd of ik ben de meubels aan het monteren en nu heb ik een klacht. Wat nu?

Wanneer u een klacht op meubels hebt, neem dan altijd contact op met Baby-Dump. Onze medewerkers bespreken dan met u hoe de klacht opgelost kan worden. Contact opnemen kan telefoon: 0032 (0)15 280 120, fax: 0032 (0)15 280 129 of e-mail: service@baby-dump.be.

naar boven


Hoe lang duurt het voor mijn klacht is opgelost?

De tijd die het kost om een klacht op te lossen is afhankelijk van het soort klacht en van het artikel. Wanneer u de klacht aanmeldt kunnen onze medewerkers een indicatie geven van hoelang het zal duren om de klacht op te lossen. Baby-Dump neemt uw klacht zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 7 dagen inhoudelijk in behandeling.

naar boven


Hoe weet ik wanneer jullie langskomen om mijn klacht op te lossen?

Baby-Dump zal contact met u opnemen voor het maken van een afspraak voor het oplossen van de klacht.

naar boven


Wat moet ik doen als ik op vakantie ga en mijn klacht is nog niet opgelost?

Wanneer u op vakantie gaat voordat uw klacht is opgelost, neem dan zo spoedig mogelijk contact op met Baby-Dump. Baby-Dump zal proberen om voor uw vakantie langs te komen om de klacht op te lossen. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan zal Baby-Dump pas na uw vakantie bij u langskomen om de klacht op te lossen. Contact opnemen kan telefoon: 0032 (0)15 280 120, fax: 0032 (0)15 280 129 of e-mail: service@baby-dump.be.

naar boven


Heb ik nog garantie wanneer er een klacht is opgelost?

Ja, u heeft nog steeds garantie op het artikel waar u een klacht op had.

naar boven


Geschillencommissie BeCommerce

Als u vindt dat uw klacht door Baby-Dump niet voldoende behandeld is, dan kunt u de klacht/geschil indienen bij de Geschillencommissie BeCommerce. Informatie hierover is te vinden op  www.becommerce.be.  Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/)

naar boven

sluiten

Baby-Dump maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.